Lexium söker Team Manager till kunduppdrag med placering i Stock

Lexium Service Management AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lexium Service Management AB i Stockholm, Solna, Västerås, Haninge, Jönköping eller i hela Sverige

Lexium-gruppen är en av de ledande svenska aktörerna inom helhetslösningar till Arbetsplatser, Fastigheter och Industrier på den svenska marknaden.

Ett av våra största affärsområden, IFM, innebär att leverera och utveckla tekniska & säkerhetstjänster ihop med arbetsplatsservice för hyresgäster och fastighetsägare.

Lexium tar ett ekonomiskt och tekniskt helhetsansvar för samtliga fastighetsrelaterade tjänster och produkter samt för att utveckla de fastighets- och arbetsplatsrelaterade tjänsterna över tid. Lösningarna är en kombination av egen personal och starka lokala partners/specialister som verkar i samma IT-system.

Lexiums koncept innefattar en helhetslösning kopplad till en kontaktperson, samlat på ett avtal och koncentrerat till en faktura - allt för att underlätta för våra kunder. Genom att samla det totala tjänstepaketet hos oss som helhetsleverantör sparar kunder tid, pengar och säkerställer samtidigt att kontroll och underhåll utförs korrekt enligt rådande regelverk.

Lexium Service Management AB är det första FM-bolaget i Sverige att ISO-certifieras för Kvalitet (9001), Miljö (14001) och Arbetsmiljö (45001). Hållbarhet och Säkerhet är i högsta fokus, vilket även innefattar Lexiums nätverk av specialister. Lexium finns idag på ett 20-tal orter i Sverige, gruppen beräknas omsätta ca 130 MSEK 2021 och över 500 MSEK 2025.

Lexium drivs i entreprenöriell anda, där varje medarbetare har ett stort eget ansvar och en stor möjlighet att själv påverka verksamheten. Med högt satta tillväxtplaner och ett genomgående tydligt affärsfokus hos samtliga medarbetare, är Lexium en arbetsplats som erbjuder högt tempo och stora möjligheter till personlig utveckling.

Är du vår nästa stjärna och vill bli en del av detta fantastiska team med driva och engagerade medarbetare se nedan;

Är du en strukturerad, relationsbyggande och ambitiös person med nyfikenhet på arbetslivet?

Har du erfarenhet av Facility Management eller möjligen motsvarande utbildning?

Känner du dig triggad på att skapa maximal kundnöjdhet?

Känner du att du tenderar att få mer gjort än andra?

Vill du jobba med service i världsklass?

Då kan du vara vår kandidat till rollen som Team Manager för ett av våra kunduppdrag i Stockholm.

Vår kund är en internationell koncern med säte i Frankrike, och verksamhet runt om i hela världen. I Sverige finns de utspridda på flera orter från Luleå i Norr till Hässleholm i söder. De svenska huvudorterna är Västerås och Stockholm. Du kommer att vara en del av, och samtidigt leda den dagliga operativa verksamheten för Lexiums team på siten. I dagsläget leder du 3 personer, innebärande planering, fördelning av arbetet, utveckling etc.

Som vår Team Manager har du ansvaret för att vi levererar enligt avtal på siten. Du leder och fördelar arbetet på bästa sätt och i samråd med Lexiums kundansvarige. Bland de dagliga uppgifterna kan nämnas arbetsledning, leverantörskontakter, arbete med arbetsmiljöfrågor, löpande kunddialog, hoppa in i receptionen, vaktmästeri eller godsmottagning vid hög belastning eller frånvaro, se över och utveckla Lexiums uppdrag på siten, deltaga vid interna möten m.m. Du samarbetar tätt tillsammans med kunden, dina kollegor på Lexium och inte minst med våra partners och leverantörer för uppdraget.

Bland dina uppgifter:

• Arbetsledande befattning, dock ej lönesättande.
• Ansvarig för internservice och reception
• Ansvarig för uppföljning av SLA/KPI.
• Medlem i styrgrupp för Alstom-kontot
• Ansvarig för systemrelaterad uppföljning av inkommande ärenden samt inkommande leverantörsfakturor
• Daglig kontakt med kundrepresentanter på operativ nivå
• Daglig kontakt med underleverantörer för offertinhämtning, beställa jobb och uppföljning av beställda jobb
• Planerat underhåll i samråd med underleverantörer
• Operativa inköp via Lexiums utvalda leverantörer
• Driva kontinuerlig förbättring och innovation
• Delta i operativa möten samt månadsmöten med kund samt internt Lexium
• Rapportering till Alstom kontoansvarig
• Ansvarig för genomförandet inspektioner, revisioner och skyddsronder

Publiceringsdatum
2022-06-17

Bakgrund
Här söker vi en socialt begåvad doer med känsla för vad som behöver göras och när det behöver göras. Du är en god kommunikatör som inte räds att ta "lead" för att få saker att hända. Du är lika bekväm med det engelska språket, som du är med det svenska dito. Har du även erfarenheter från operativ facility management så äger du en tung merit i detta sammanhang.

Startdatum är senast 1 september.

Vi vill ha din ansökan snarast, men senast 2022-06-30.

Frågor kring rollen och processen kan basvaras av Magnus Norrby, 070-7492600 eller magnus.norrby@lexium.se

Urval samt intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser framemot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lexium Service Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lexium Service Management AB (org.nr 556631-8449), https://Lexium.se

Arbetsplats
Lexium

Kontakt
Josefin Pettersson
josefin.pettersson@lexium.se

Jobbnummer
6752896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lexium Service Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lexium Service Management AB: