Leveranssamordnare
Trafikverket / Kontorsjobb / Nässjö
2017-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leveranssamordnare" (publicerad 2019-04-23) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Nässjö,
Eksjö,
Jönköping,
Vetlanda,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Leveranssamordnare
Nu förstärker vi enheten Leverans på Materialservice med ytterligare en leveranssamordnare. Enheten ansvarar för uppbyggnad, lagerhantering och förvaltning av Trafikverkets samtliga lagerställen. Här ingår även transportflödet från leverantör och från våra olika lagerställen i hela Sverige till entreprenadens etablering.
Som leveranssamordnare deltar du aktivt i materielförsörjningsprocessens operativa skeden och ansvarar för att hantera transporter och frågor från övriga i organisationen samt våra entreprenörer, leverantörer och speditörer. Du säkrar att våra transporter håller lovade leveranstider samt att innehåll och material levereras enligt beställning. Även lagerhanteringsarbete som godsmottagning och plockning av order för våra leveranser till entreprenaderna förekommer.
I rollen som leveranssamordnare bidrar du med din specialistkompetens och deltar aktivt i kategoriteam, logistikgrupp och andra forum. Du deltar även vid upphandlingar och uppföljningsmöten med din specialistkompetens och erfarenhet. Du leder och deltar i utvecklingsprojekt och förbättringsarbete.
Arbetstiden är dagtid, schemalagd beredskap förekommer liksom resor i tjänsten.
För denna befattning krävs eftergymnasial utbildning inom logistik, teknik och/eller ledarskap samt minst fem års erfarenhet av arbete inom logistikområdet. Alternativt har du motsvarande kompetens förvärvande genom erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda en grupp och vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med förändrings- och utvecklingsarbete.
Du har goda kunskaper i hur du skapar bra relationer för att på ett konstruktivt sätt utveckla verksamheten. För att nå framgång i rollen har du förmågan att se helheten samt att arbeta proaktivt. Du är van vid att självständigt planera och prioritera ditt arbete.
Som person är du kommunikativ, bra på att samarbeta och har en god problemlösningsförmåga.
För den här tjänsten är det krav på B-körkort samt A-B truckkörkort.
Arbetet kräver att du även behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi vill att du behärskar Office-paketet och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet M3.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd
Publiceringsdatum2017-08-10ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 12:2017:137
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Norberg
carina.norberg@trafikverket.se 010-123 7485
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3635629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.