Leveransplanerare till Sunds Fibertech i Timrå

Stegra Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Timrå
2024-06-07


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stegra Rekrytering AB i Timrå, Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Sollefteå eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av inköp, projektskeppning eller logistik och vill arbeta i en internationell miljö med varierande arbetsuppgifter? Söker du en roll där du får möjlighet att påverka och förbättra processer sant arbeta i ett bolag i tillväxt? Då kan du vara den vi söker!
Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Sunds Fibertech
Sunds Fibertech har sedan starten 2016 levererat maskinutrustning och service till producenter för olika träfiberbaserade skivor som MDF, OSB, plywood och spånskivor. Slutprodukten används för tillverkning av möbler, golv, kök och badrum, samt som byggnadsmaterial. Idag är företaget världsledande med egna patent inom bl.a. energiåtervinning och emissionskontroll.
Sunds Fibertech har sedan start haft en stark tillväxt. Fokus kommande år är att bibehålla den höga organiska tillväxttakten och samtidigt genomföra strategiska förvärv med målsättningen att nå en miljard i omsättning till 2028.
Sunds Fibertech har fått en rad utmärkelser, bland annat "Bästa internationella tillväxt" i Ernst & Youngs tävling "EY Entrepreneur of The Year", DI Gasell och "Årets företag " i Timrå kommun.
Företaget har kontor i Kina, Chile, Tyskland, Malaysia med huvudkontoret i Timrå, Sverige.
Om rollen
Som leveransplanerare hos Sunds Fibertech kommer du att spela en viktig roll i leveransprocessen. Du arbetar nära försäljning, service och projekt för att säkerställa att leveranser sker enligt plan och att Sunds Fibertechs kunder får sina leveranser i tid. Du kommer att ansvara över orderhantering, leveransplanering och uppföljning med leverantörer och kunder samt arbeta med både mindre reservdelsbeställningar och stora, komplexa projektleveranser.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för rollen är:
Ta emot kundorder i Monitor och hålla berörda parter informerad genom hela processen
Ansvara för inköp från leverantörer baserat på offert och prisuppgifter
Boka leveranser och säkerställa kostnadseffektiva transportlösningar
Hantera dokumentation för tull och säkerställa att lagar och regler följs för både inkommande och utgående frakt
Övervaka och säkerställa att leveranstider hålls och kvalitetskrav uppfylls

Rollen innebär regelbunden kommunikation med leverantörer och kunder för att uppdatera dem om orderstatus och leveranstider. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att lösa logistiska utmaningar och eventuella leveransförseningar.
Vi ser gärna att du är en person som vill arbeta med förbättring av arbetssätt och rutiner för hur rollen kommer att utvecklas framåt. För rätt person finns stora möjligheter att växa på företaget!

Publiceringsdatum
2024-06-07

Profil
För att vara rätt person för tjänsten ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom logistik, inköp, orderhantering, leveransplanering, supply chain eller annan roll som vi bedömer likvärdig. Du är kommunikativ och relationsskapande och har tidigare erfarenhet av att hantera kontakt med leverantör och kunder. Har du en eftergymnasial utbildning inom exempelvis industriell ekonomi är det meriterande, men inget krav.
Du är flytande i svenska i tal och skrift och känner dig trygg att kommunicera på engelska då kontakten med leverantörer och kunder är på både svenska och engelska.
Vidare är du ambitiös och ansvarstagande. Rollen innebär att arbeta med flera projekt samtidigt samt att hantera de oväntade problem och förändringar som kan uppstå vid logistikprocessen, så du behöver trivas med att arbeta lösningsorienterat, strukturerat och noggrant.
Krav för tjänsten
Arbetslivserfarenhet av en liknande roll exempelvis inom logistik, inköp, orderhantering, leveransplanering eller supply chain
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Körkort B

Meriterande för tjänsten
Eftergymnasial utbildning inom industriell ekonomi
Tidigare erfarenhet av en liknande roll i ett internationellt bolag

Övrig information
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Timrå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 och johanna@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stegra Rekrytering AB (org.nr 559233-8858)

Arbetsplats
Sunds Fibertech

Jobbnummer
8734588


Prenumerera på jobb från Stegra Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stegra Rekrytering AB: