Ledningsstöd till Avdelningskansliet
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Ekonomiavdelningens kansli arbetar med en rad olika uppgifter. En viktig del är att stödja avdelningschefen och avdelningsledningen i strategiska och verksamhetskritiska frågor. Kansliet arbetar också med intern styrning och kontroll, remiser och delningar, beredskapsfrågor samt förbereder beredningar och ger administrativt stöd.
Publiceringsdatum2024-08-08ArbetsuppgifterVi söker dig som har erfarenhet, fallenhet och intresse av ledningsstödsrollen och som vill vara med och bidra till utvecklingen av Sveriges största myndighet Ledningsstödet har en central uppgift på ekonomiavdelningen och kommer att stödja avdelningschefen samt vid behov även den biträdande avdelningschefen administrativt i det löpande arbetet. I uppgifterna ingår att hantera kalenderbokningar, förbereda underlag inför möten, skriva mötesanteckningar, göra presentationer och ta fram information ur databaser samt sammanställa material. I rollen ingår även uppgifter som kräver förmåga att organisera och göra beställningar av tex resor och konferenser samt att hantera felanmälningar. Andra arbetsuppgifter är diarieföring och administration av fakturor. Vissa av uppgifterna som hanteras kan betraktas som känsliga.
Kvalifikationer• Fullständiga gymnasiebetyg eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av arbete med diarieföring och dokumenthantering
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• God datorvana, särskilt avseende Officepaketet
Meriternande
• Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Flerårig aktuell erfarenhet som chefsassistent i offentlig verksamhet
Personliga egenskap
Som person är du självständig och trivs med att ligga steget före. Du har förmåga att kunna identifiera vad som behöver göras och kan prioritera inom ramen för ditt uppdrag. Det krävs att du är serviceinriktad, har ett starkt driv och ett flexibelt förhållningssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer kvalitén genom att arbeta strukturerat och vara noggrann. Du är stabil och uthållig även under stress och förändrade förutsättningar.
Arbetsuppgifterna kräver god organisatorisk och stilistisk förmåga. Du har fallenhet att arbeta med frågeställningar på övergripande strategisk nivå och sätta dessa i relation till behovet av stöd i det dagliga arbetet. Du är lätt att samarbeta med och du bidrar till goda relationer både internt och externt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Stockholm
Funktion: Handläggare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeVi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C202110/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Kontakt HR-konsult
Elinore Saliba Stark
elinore.saliba-stark@polisen.se Jobbnummer 8828833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.