Ledningsgruppsassistent till storföretag

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för kunds räkning en ledningsgruppsassistent. Vår kund marknadsför och producerar transport och logistiktjänster och räknas till en av världens ledande leverantörer inom sitt område. De arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Då deras nuvarande assistent går hem för mammaledighet behöver de en ersättare som trivs med och kan hantera såväl strategiska som operativa arbetsuppgifter Du kommer främst att stödja distriktschefen men även övriga distriktets ledning.

Publiceringsdatum
2013-04-09

Dina arbetsuppgifter
Som ledningsgruppsassistent kommer du ha en stor bredd i arbetsuppgifterna, allt från sedvanliga sekreteraruppgifter till mer kvalificerade uppgifter. Uppgifterna innebär förutom att stödja Distriktschef och lednings-grupp även ansvar inom marknad och miljö då du supporterar försäljningsavdelningen inom marknadsfrågor och är Distriktets miljösamordnare. Du förväntas läsa och sammanställa diverse material, utredningar m.m., kunna göra presentationer i Power Point och ta fram underlag inför möten och föredrag. I arbets-uppgifterna ingår också att skriva kallelser, protokoll och övrig korrespondens, telefon-passning, resebeställningar, konferensplanering samt inköp.

Profil
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet, vi ser gärna att du är en framåt och öppen person som tycker om och har lätt för att arbeta tillsammans med andra. Du präglas av ett flexibelt arbetssätt och gillar att ha många bollar i luften. Du är mycket strukturerad och serviceinriktad och hanterar dina arbetsuppgifter med hög integritet. Du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och har ett gott ordningssinne. Som person är du driftig och självgående och har en stark vilja att utvecklas i arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal är en förutsättning för dina arbetsuppgifter. Naturligtvis hanterar du Officepaketet utan svårigheter. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning och/eller kompenserande arbetslivs-erfarenhet inom området.

Information och ansökan
Start: Omgående
Omfattning: 75-100 % fram till februari 2013
Arbetstid: Dagtid

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos kund. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering, dvs anställning hos kund.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-TD, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1516828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: