Ledigt jobb som kommersiell förvaltare i Malmö

Experis / Företagsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Malmö, Lomma, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Vår kund i Malmö har behov av att ta in en tillfällig kommersiell förvaltare för en av sina fastigheter under tiden man rekryterar till tjänsten. Det betyder att för rätt person kan det bli tal om anställning hos kund. Önskat startdatum för uppdraget är den 22 januari och vi räknar sedan med att det varar i ca 4 månader. Som kommersiell förvaltare ska du bidra till ökad lönsamhet för vår kunds fastighet genom att se till att lokalerna är uthyrda, att befintliga hyresgäster förblir i fastigheterna och att uthyrningen av de kommersiella lokalerna sker på ett kostnadseffektivt sätt inom beslutad budget och tidsram.

Ansvar/Ansvarsområden:

I denna roll ansvar du för fastighetens intäkter och kostnader (resultatansvar). I fastigheten inryms ett tiotal större kontorslokaler samt ett Business center med drygt 40-talet mindre kontorslokaler. Intäktsansvaret innebär att du håller koll på uthyrningsgrad och riskspridning (hyresavtalens förfallostruktur) inom fastigheten och att den följer fastlagd affärsplan.

Dessutom kommer du att vara den som ansvarar för försäljning/uthyrning av lokalerna och du kommer även vara den som arbetsleder och schemalägger inhyrd personal i fastigheten (ca. 2,5 pers).

Publiceringsdatum
2017-12-11

Dina arbetsuppgifter
Leda den dagliga verksamheten i fastigheten, inkl. reception och konferens, samt att tillse att rätt resurser finns på plats.

* Hyra ut lokaler och abonnemang till affärsmässiga villkor inkl. upprätta hyres- och abonnemangsavtal enligt givna riktlinjer.
* Proaktivt verka för att få in intressenter för lokaler, abonnemang och konferenser.
* Genomföra hyresförhandlingar med befintliga och nya hyresgäster i samarbete med fastighetschefen.
* Ansvara för att upprätthålla goda relationer med befintliga kunder genom att upprätta kundvårdsplaner och genomföra kundvårdsaktiviteter.
* Följa och utveckla rutiner för att effektivisera det dagliga arbetet i samarbete med övriga center managers/kommersiella förvaltare.
* Ansvara för löpande information till hyresgäster.
* Ansvara för marknadsföring i uthyrnings-/säljsyfte, såsom marknadsföring av objekt på hemsidor, sociala media, hemsida för verksamheten etc.
* Ansvara för budgetering, rapportering, prognoser och uppföljning.
* Medverka och aktivt delta till att förnya nätverk för att höja uthyrningsgraden och finna nya affärsmöjligheter.
* Utgöra fastighetsägarens ombud mot leverantörer, entreprenörer, hyresgäster och myndigheter.

Vem är det vi söker?

Vi söker dig som verkligen tycker om att göra affärer. Du är en social person med stort eget driv som gillar kundkontakt/kundvård och du arbetar gärna med långsiktiga relationer och merförsäljning. Du är utbildad ekonom och har alltid gillat att ha koll på siffrorna så resultatansvar är något som faller sig naturligt och bara sporrar dig. I rollen ingår såväl många olika kontaktytor som många olika arbetsuppgifter varför vi ser att du behöver vara duktig på att kunna strukturera upp ditt arbete, prioritera din agenda och delegera arbetsuppgifter och ansvar till inhyrda resurser. Har du läst lite juridik och/eller har erfarenhet av att arbeta med fastigheter är det ett plus.

Som person ser vi att du är positiv och tycker om att ha många "järn i elden".

Varmt välkommen med din ansökan!

Du söker via länken här till höger. Notera att vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Har du eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef, Åsa Nelson, på 040-660 63 67 alt. Via e-post:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-25
Ange följande referens när du ansöker: 35674
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Nelson asa.nelson@se.experis.com 040-660-63-67

Företag
Experis

Adress
Experis
21138
21138 1280

Kontorsadress
Studentgatan 4

Jobbnummer
3848215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: