Ledigt jobb i kundtjänst på Länsförsäkringar
Manpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor i Göteborg,
Stenungsund,
Borås,
Trollhättan,
Uddevalla eller i
hela Sverige Är du nyfiken på kundtjänst? Här finns ett ledigt jobb hos Länsförsäkringar i Göteborg. Ta denna chans att jobba med ett spännande projekt för ett välkänt varumärke. Läs mer och ansök redan idag!
Hur är företaget där jag kommer att jobba?
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän grundades 1845 och är ett av 23 självständiga bolag i länsförsäkringsgruppen. Bolaget ägs av sina kunder. Länsförsäkringar erbjuder alla typer av person- och sakförsäkringar, bank- och fondtjänster samt fastighetsförmedling. Bolaget har cirka 320 anställda, ett 15-tal försäkringsombud samt fyra franchisebolag.
Läs gärna mer om Länsförsäkringar!
Vad gör en kundtjänstmedarbetare på Länsförsäkringar?
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara behjälplig mot Länsförsäkringars kunder i Västra Götaland och Bohuslän under ett specifikt projekt som löper under hösten.
Uppdraget hos Länsförsäkringar är inledningsvis under cirka tre månader med start i början av november. För rätt person finns det stor möjlighet att utvecklas i rollen och på sikt arbeta med andra arbetsuppgifter, exempelvis utgående samtal med merförsäljning, kundvårdssamtal och renodlade försäljningssamtal.
Vad måste jag kunna innan jag börjar som kundtjänstmedarbetare?
Vi söker dig som brinner för att arbeta med service, har en stark inre drivkraft och tycker att försäljning är en spännande och positiv del av arbetet. Du är flexibel och kan tänka dig att inledningsvis arbeta heltid under dagtid men på sikt även arbeta viss kvällstid eller eftermiddag/kväll.
• Du har fullständiga gymnasiebetyg samt viss arbetslivserfarenhet, gärna från försäljning och/eller kundtjänst
• Svenska och engelska behärskar du flytande i tal
• Vi ser att du har sinne för ekonomi
Det är meriterande om du har YH-utbildning inom bank/försäkring eller försäljning.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Stor vikt kommer att läggas på personlig mognad. Arbetsuppgifterna kräver ett genuint intresse för kundens behov. Som person vill vi att du är noggrann, förtroendeingivande, utåtriktad samt är tålmodig och ser kundvård som en del i samtalet med försäkringstagaren.
Hur söker jag jobbet?
Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via
www.manpower.se . Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Ring Manpower Talent Center på 031-61 72 30. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Vad kan ni erbjuda mig?
• Goda referenser för framtiden
• Det finns goda möjligheter till förlängning och eventuell anställning hos kunden
• Anställning enligt Unionens kollektivavtal
• En personlig konsultchef
Gilla oss på Facebook!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2015-09-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonna Lange 031-617230
FöretagManpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor
AdressManpower Försäljning/Kundservice Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2445708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.