Ledare för Order Management team
TeliaSonera Enterprise, SE / Chefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Jönköping,
Göteborg,
Kalmar,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på
www.telia.seTelia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på
www.teliasonera.comMångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
IT och Telekombranschen förändras snabbare än någonsin. Det är en spännande utveckling som ställer helt nya krav på vår kompetens. På Telia har vi bestämt oss för att ta täten i den här utvecklingen och har skapat en ny organisation för företagsaffären i Sverige.
I vår nya organisation sätter vi kunden först och vi har bestämt oss för att vi ska leverera den bästa kundupplevelsen och de bästa lösningarna. Därför bygger vi nu Sveriges främsta leveransorganisation och behöver dig som är en av Sveriges bästa ledare för Order Management.
Publiceringsdatum2015-05-13ArbetsuppgifterTeamet ansvarar för att ge en beställnings- och leveransupplevelse i världsklass till våra största företagskunder under avtalstiden. Det finns även ett nära samarbete med andra team inom avdelningen och vår service- samt säljorganisation. Teamet säkerställer och tar ett E2E ansvar för utpekade kunder som har funktionsavtal och en utpekad kundingång. Teamet förväntas ha god kunskap och förståelse för den service som våra företagskunder förväntar sig att erhålla av Telia under avtalstiden. Teamet skall bidra att addera värde till kunderna och som bidrar till en positiv utveckling av vår affär med våra företagskunder. Teamet ska fungera som kontaktpunkt vid förfrågningar och beställningar och kunna svara på frågor både från andra delar av Telia och externa kunder. Medarbetarna i teamet är kundansvariga för ett antal kunder och ska kunna hantera eftermarknad i kunders avtal.
Du kommer att ha ansvaret för teamet och ha fullt personalansvar för ett team om ca 15-20 medarbetare i Jönköping. Du rapporterar till chefen för Contract Order Managmenet och ingår i den ledningsgruppen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Självständigt leda och vidareutveckla gruppen
• Coacha, utveckla och motivera dina medarbetare
• Sätta mål för gruppen och medarbetarna
• Säkra väl fungerande kommunikation med kunder, interna intressenter och supportenheter
• Skapa en kundfokuserad leveranskultur
• Identifiera och hantera kritiska situationer
• Delta och bidra i ledningsgruppen för sektionen
• Möjliggöra med ditt ledarskap en högpresterande kultur och miljö
Som ledare i TeliasSonera förväntar vi oss att du uppmuntrar och utmanar dina medarbetare att ta initiativ. Du skapar utrymme för dina medarbetare att ta ansvar och dela med sig av idéer och möjliggör samarbete.
Vi erbjuder
Du kommer in i ett spännande skede där du får vara med och påverka, din insats kommer att göra avtryck i utvecklingen av Telia. Det här är tjänsten för dig som älskar att arbeta med förändringsprocesser som leder till ökad kundnöjdhet och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. TeliaSonera kännetecknas av en internationell, ambitiös och professionell miljö och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner.
KvalifikationerTill den här rollen ser vi att du har minst 3-5 års erfarenhet från rollen som ledare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av telekommunikations- och/ eller IT branschen och vill att du arbetat med förändringsledning. Vi vill att du har högskoleutbildning eller motsvarande.
Vem är du?
I rollen är det viktigt att du har en hög servicenivå och sätter kunden i fokus. Du förstår vikten av att ta ett tydligt end-to-end ansvar. Du skall ha lätt för att kommunicera och koordinera då du har flertalet kontaktytor. Du letar hela tiden efter sätt att göra saker bättre och är lösningsorienterad. Du är också drivande, välstrukturerad och kan ta beslut.
Placeringsort: Jönköping
Sista dag att ansöka är Urval påbörjas omgående, så vi ser helst att du söker så snart som möjligt, dock senast den 31 maj. Ansökan sker genom att du klickar på "Skicka Ansökan".
Kontakt: Vid frågor är du välkommen att kontakta Anna Johansson, 070-639 7 100
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare med 6 mån provtjänstgöring
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Johansson
FöretagTeliaSonera Enterprise, SE
AdressTeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2293787
Observera att sista ansökningsdag har passerat.