Launch and Offer Support Manager

Schneider Electric / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric i Ängelholm, Helsingborg, Svalöv, Halmstad, Lund eller i hela Sverige

Schneider Electric Sverige AB
Som en del i Business Development teamet inom LifeSpace Business Unit, ansvarar du för att lansera nya erbjudanden i vissa länder. Din roll kommer att innebära: tillföra ökad värde, fullservice (det förutsetts förträfflighet i lanseringen och erbjuda stöd till länderna) och följa upp ordern för att vinna marknadsandelar i selektiv lönsam tillväxt.
Genom att du kommer fungera som den huvudsakliga och bästa kontakten för kunderna, är den huvudsakliga uppgiften att bidra till att förbereda, implementera och stödja lanseringen av installationssystem och framförallt fastighetsautomationsprodukter. Du kommer att sitta tillsammans med andra Launch and Support Managers i Ängelholm och rapportera till Senior Manager KNX.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utveckla/formulera lanseringsprocessen i enlighet med Offer Creation Process.
• Definiera Key Promoter Indicators (nyckeltal).
• Förstå, formulera och underlätta produktionsanpassning efter önskemål från länderna.
• Vara den lanserande ledaren och bidra till nya lanseringar och på ett effektivt sätt stödja utvecklingen.
• Utveckla erbjudandet i länder genom att följa Cola och Coin processen.
• Identifiera behoven i de olika länderna.
• Garantera produkternas lansering (logistik).
• Dela praxis mellan länder.
• Introducera verktyg, metoder och metodik.

Publiceringsdatum
2011-03-17

Kravprofil för detta jobb
• Ingenjörsexamen med teknisk och/eller affärsinriktning bakgrund.
• Omfattande arbetserfarenhet som projektledare inom KNX.
• Arbetserfarenhet inom försäljning och marknadsföring av KNX är meriterande.
• Erfarenheter av att ha undervisat inom KNX.
• ETS handledar certifikat krävs.
• God marknadsförings förmåga och analytisk skicklig.
• Strukturerad och organiserad med en förmåga att göra flera saker samtidigt och att kunna prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.
• Pragmatisk, självdriven och kapabel att förhandla under utmanande miljöer.
• Utforma samarbetet så att vi når resultat över de olika teamen, inom lansering och kontrollera stöd, ländernas marknadsföring och försäljning.
• Flytande engelska i både tal och skrift.
Tjänsten kräver ungefärligen 25-30 % resande per år, huvudsakligen i Europa.
Vi erbjuder utmanande och varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter att fullfölja professionella och privata ambitioner i ett internationellt företag.
Framgångsrika kandidater kommer att få möjligheten att interagera med nyckel personer inom Schneider Electric och ansluta sig till ett team av passionerade människor.
Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler dig snarast, sista ansökningsdagen är 1 april.
Skicka din ansökan till: www.schneider-electric.se/jobb

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 39417
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tavar Bolouri

Företag
Schneider Electric

Adress
Schneider Electric
Jägershillgatan 18
21375 Malmö

Jobbnummer
879078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric: