Lärare i åk 7-9 matematik

Ljungby kommun, Kungshögsskolan / Grundskollärarjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grundskollärarjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby kommun, Kungshögsskolan i Ljungby

Ljungby kommuns värdegrund är vi är öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad alla dagar i veckan vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Ljungby kommun växer med vår vision I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans. 35 000 invånare år 2035 och vi vill ha med dig på den resan.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!

Kungshögsskolan är en F - 9 skola med fritids och grundsärskoleverksamhet. Det finns ungefär 600 elever och 120 personal på skolan. Vår verksamhet finns i nybyggda, ändamålsenliga lokaler som ger bra grundförutsättningar för en trygg och trivsam miljö.
På skolan finns ett antal arbetslag där verksamheten planeras, genomförs, utvärderas och utvecklas mot målen i läroplanen. Med hjälp av våra förstelärare bedrivs ett kollegialt lärande utifrån olika utvecklingsområden.

Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för IT-teknikens möjligheter i undervisningen och du bör ha kunskap om hur datorn och iPad kan användas som ett verktyg i den pedagogiska verksamheten.

Kungshögsskolans fokusområden sedan 2014 är;
Relationer och bemötande
Lektionsdesign
Elevens medvetenhet om sitt eget lärande

Välkommen med din ansökan.


Publiceringsdatum
2021-03-31

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som lärare i matematik i åk 7-9 på Kungshögsskolan.
I tjänsten ingår mentorskap och vikarieanskaffning.


Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i matematik i årskurs 7-9. Stor vikt läggs även vid personlig lämplighet.

Barn- och utbildningsnämnden vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Rekrytering sker fortlöpande.

Ljungby kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2021-08-10.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ljungby kommun, Kungshögsskolan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "97:21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)

Arbetsplats
Ljungby kommun, Kungshögsskolan

Jobbnummer
5665942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby kommun, Kungshögsskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby kommun, Kungshögsskolan: