Läkarsekreterare
Frölunda Specialistsjukhus, Smärtcentrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Frölunda Specialistsjukhus, Smärtcentrum i Göteborg Västra Götalandsregionen
Frölunda Specialistsjukhus bedriver planerad specialistsjukvård måndag-fredag inom ett flertal specialiteter med tillgång till operationsenhet och slutenvårdsenhet. Vi värnar om att ha en förtroendefull dialog med våra patienter, utvecklar ständigt våra vårdprocesser och uppnår goda medicinska resultat. Som medarbetare erbjuds du möjlighet att arbeta på ett litet och trivsamt sjukhus som kännetecknas av korta beslutsvägar och ett gränsöverskridande samarbete.
Publiceringsdatum2012-03-06BeskrivningVikariatet är fördelad 50% på smärtcentrum och 50% på Sjukgymnastiken.
På Sjukgymnastiken erbjuder vi rehabilitering och hjälp till egenträning åt de patienter som besöker Frölunda Specialistsjukhus mottagningar eller vårdas på vårdavdelningen. Vi har ett stort flöde av patienter varje dag.
Smärtcentrum är en nystartad enhet som funnits på FSS ca 1,5 år och är fortfarande under utveckling. Teamet består av Läkare, smärtsjuksköterska, psykolog, arbetsterapeut, smärtsjukgymnast och läkarsekreterare. Teamet arbetar multimodalt med smärtutredning och behandling.
Dina arbetsuppgifterAtt arbeta som läkarsekreterare på Smärtcentrum är ett spännande och utmanande jobb där du som ensam sekreterare fungerar som ett nav i verksamheten. Som sekreterare i teamet är du ansvarig för all vårdadministration och att driva utvecklingen framåt inom ditt område. Teamet jobbar tätt tillsammans med patienten i fokus och du är en viktig del i teamet, du deltar i teamkonferenser och ansvarar för samordningen av patientbesök, remisshanetering, teamkonferenser.
I arbetet ingår kassahantering, tidsbokning, registerrapportering, schemaläggning samt samordning. Förövrigt ingår arbete med statistik, att skriva journaler i melior och kontakter med externa enheter.
Kvalifikationer
Vårddokumenatationsutbildning är ett krav, du ska vara serviceinriktad, ha god intiativförmåga och vara engagerad. Vana av att arbeta i team med olika yrkeskategorier, Tidigare erfarenhet av att arbeta i Melior och Elvis samt officepaketet är meriterande.
Då det är av största vikt att teamarbetet skall fungera läggs stor vikt vid personliga egenskaper.
AnställningsvillkorTjänsten är ett vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100% visstidsanställning mer än 6 månader eller längre
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-20
Ange följande referens när du ansöker: 2012/756
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVårdenhetschef: Ulrika Holmström, 0767-723840
Facklig kontaktFacklig företrädare för Vision. Lena Tunberg, 031-3425202
FöretagFrölunda Specialistsjukhus, Smärtcentrum
AdressFrölunda Specialistsjukhus, Smärtcentrum
Marconigatan 31
42122 Västra frölunda
Jobbnummer 1177519
Observera att sista ansökningsdag har passerat.