Kvalitetsledare särskilt boende

Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand, Rättvik eller i hela Sverige

Ta chansen och bli en del av våra dedikerade team på våra särskilda boenden. Nu söker vi flera nya medarbetare till rollen som kvalitetssledare, så har du viljan och förmågan att driva kvalitetsarbete med en hög standard, då kan det här vara rollen för dig!

Höjdpunkter med jobbet:

• Möjlighet driva utveckling
• Dedikerade och inkluderande medarbetare
• Bidra till ökat välmående för våra äldre

Publiceringsdatum
2024-04-17

Arbetsuppgifter
Som Kvalitetsledare blir du i din roll nära medarbetarna genom arbetsledning och handledning. Du ansvarar för att fördela och omfördela arbetsuppgifter, hantera korttidsbemanning och att utveckla ett effektivt och strukturerat arbetssätt genom beprövade metoder. Din roll inkluderar att organisera, planera och säkra efterlevnaden av riktlinjer och rutiner, samtidigt som du säkerställer att information inom verksamheten och till boende/närstående förmedlas. I tjänsten ska du också säkerställa kvaliteten i det dagliga arbetet, från vårdinsatser till genomförandeplaner och handlingsplaner. Du bistår enhetschefen med operativa uppgifter som gör det möjligt att sätta och utveckla strategier.

I rollen ingår det samtidigt att du aktivt deltar i omvårdnadsarbetet.

Detta är tillsvidaretjänster på heltid, beroende på vilket särskilt boende du jobbar på kommer omvårdsarbetet vara mer eller mindre omfattande. Du rapporterar till ansvarig Enhetschef.

Profil
• Du är utbildad undersköterska och det är meriterande med specialistutbildning.
• Flera års erfarenhet av arbete som undersköterska samt erfarenhet av demensvård.
• Erfarenhet av likvärdig tjänst. Erfarenhet från ledarskap är meriterande för denna roll.
• Erfarenhet av digitalt arbete inom vård- och omsorg.
• Du har goda kunskaper gällande lagstiftning inom äldreomsorgen samt inom områdena etik, bemötande, salutogent förhållningssätt och den nationella värdegrunden.
• God datorvana, talar och skriver flytande svenska.

Vi ser gärna att du har kunskaper i personalplanering och det är meriterande med erfarenhet av kollektivavtal, arbetsrätt, branschanpassad ekonomi och arbetsmiljö.

För rollen som kvalitetsledare behöver du vara ekonomiskt medveten och ha förmågan att hantera resurser på ett effektivt sätt, samtidigt som du är kreativ och kan tänka utanför boxen för att kunna hitta flexibla lösningar när behovet av det finns. Med din kvalitetsmedvetenhet och förmåga att leda och samarbeta sätter du en hög standard på arbetet som utförs och bidrar därmed till en harmonisk arbetsmiljö. Att också vara strukturerad underlättar organiseringen och planeringen av arbetsuppgifter samt säkerställer efterlevnaden av riktlinjer och rutiner.

Vi förväntar oss att du är en lyhörd människa med ett stort intresse för att möta människor i olika livssituationer med respekt och en förmåga att se till deras bästa efter varje individs enskilda förmågor. Du behöver ha en empatisk förmåga och ett bra förhållningssätt gentemot dem du möter samt vara flexibel och kunna anpassa dig efter olika förutsättningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Du kommer jobba på ett våra särskilda boenden som är fyra till antalet. Läs mer om våra boenden här.

Särskilt boende vänder sig till äldre som inte längre kan bo kvar hemma på grund av ett ökat vård- och omsorgsbehov. På boendet arbetar omvårdnadspersonal dygnet runt för att hjälpa de äldre. Arbetet utgår från individens fysiska, psykiska samt sociala behov.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Om anställning blir aktuell behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret.

Sista ansökningsdatum
Skicka in din ansökan senast den 10:e maj.
Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättningen av de vakanta rollerna kan ske innan ansökningstiden löpt ut.

Tillsättning sker efter överenskommelse.

Läs mer www.leksand.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Leksands kommun (org.nr 212000-2163), http://www.leksand.se/

Kontakt
Enhetschef
Johan Karén
johan.karen@leksand.se
0247-80458

Jobbnummer
8619360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leksands kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leksands kommun: