Kvalitetscontroller

Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Controllerjobb / Sundsvall
2025-02-11


Visa alla controllerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Sundsvall

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken.

Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på.

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen.

Vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, Hälso- och sjukvård samt stöd och omsorg till personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har ca 2 800 medarbetare och en omsättning på drygt 2,1 mdkr. Förvaltningen ansvarar för myndighetsutövning samt verkställighet av beslutade insatser inom SoL ,LSS och HSL. Majoriteten av insatserna utförs i egen regi.

På förvaltningens stab är vår målsättning att skapa förutsättningar och ge stöd till förvaltningsledning och nämnd. Vård- och omsorgsförvaltningen organiserar nu stabsfunktioner som kvalitetscontroller, utredare, samordnande verksamhetsstrateg, utbildningssamordnare, utvecklingsledare och kommunikatör. Stabens funktioner samarbetar nära verksamhetsstrateger för äldreomsorg, stöd och omsorg och hälso- och sjukvård samt medarbetare som utgör gemensamt verksamhetsstöd till förvaltningen.

Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till en förvaltning med god kvalitet och effektivitet. Syftet med rollen/uppdraget är att bidra till att medborgare i Sundsvall får en trygg och säker omsorg genom att granska och följa upp myndigheten och verksamheter. Funktionen kvalitetscontroller är ett komplement till annan kvalitetsuppföljning som görs i det dagliga arbetet eller av andra myndigheter. Uppdraget är ytterligare ett verktyg för att säkerställa en likvärdig kvalitet i våra verksamheter.

Du ingår i förvaltningens stab med uppdrag från Stabschef.

Publiceringsdatum
2025-02-11

Arbetsuppgifter
Kvalitetscontroller granskar såväl myndigheten som utförande i både kommunal regi och i verksamheter som bedrivs enligt hemtjänst LOV. I arbetsuppgifterna ingår även rådgivning och kunskapsspridning samt att medverka till samverkan och erfarenhetsutbyte inom kommunen så att kommunens vård och omsorg till äldre och funktionsnedsatta kan utvecklas och förbättras. Kvalitetsuppföljningen kan ske genom föranmälda, men även spontana, besök veckans alla dagar och vid olika tidpunkter. Granskningen kan bestå i intervjuer, dokumentgranskning, deltagande observationer m.m. Kvalitetscontroller inhämtar och är lyhörd för signaler som ges av enskilda (brukare, anhöriga, övriga medborgare) personal och organisationer.

Granskningen omfattar den verksamhet som bedrivs för personer som har insatser, på grund av ålderdom och dess konsekvenser och/eller funktionsnedsättning, enligt socialtjänstlagen, SoL och/eller lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta, LSS och ska avse kvaliteten ur ett brukarperspektiv i de insatser som ges. Granskning avser även den fysiska miljön i särskilda boendeformer.

Rollen kan komma att utvecklas över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning motsvarande 180 högskolepoäng (kandidatexamen) inom ett område som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.

Vi förutsätter att du har erfarenhet av:

* arbete inom vård- och omsorg
* myndighetsutövning
* dokumenterad erfarenhet av kvalitetsuppföljning

Uppdraget kräver goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

* vana och kunskaper av arbete med stödsystem som används i verksamheter för analys och uppföljning
* dokumenterad utbildning i kvalitetsarbete
* erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation

Välkommen med dina ansökan.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C235145".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
tf. Stabschef
Elin Nylander
073-280 71 79

Jobbnummer
9158194

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: