Kvalitetscontroller

Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning / Organisationsutvecklarjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 85 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Botkyrka vuxenutbildning är en spännande och dynamisk arbetsplats, där vi är i ständig rörelse. Svenska för invandrare, grundläggande vuxenutbildning och Särvux bedriver vi i egen regi. Den gymnasiala vuxenutbildningen sker på entreprenad, från hösten 2012 har vi 24 leverantörer av utbildning.

Publiceringsdatum
2012-03-08

Arbetsuppgifter
Till Botkyrka Vuxenutbildningen söker vi en kvalitetscontroller.

Arbetsuppgifterna i tjänsten är varierande, främst samordning av det systematiska kvalitetsarbetet inom verksamheten, men också utredningar, rapportskrivande och delårsbokslut.

Du kommer att ansvara för att samordna arbetet med vårt årshjul för planering, uppföljning och utvärdering av våra insatser. Du leder denna process vilket innebär att du vid givna tidpunkter initierar olika delar i arbetet och arbetar konsultativt mot skolledning och arbetslag. Arbetet innebär att du har mycket kontakter med andra i processens olika delar. Det innebär att du måste kunna kommunicera dina resultat och vara beredd att diskutera olika lösningar. Det är du som ser till att ledningens underlag finns och leder analysarbetet mot ständiga verksamhetsförbättringar.

Vi förväntar oss att du ska bidra till att utveckla det systematiska uppföljningsarbetet i verksamheten, men även vara en del i förvaltningens utvecklingsarbete och bidra till kreativa lösningar kring hur vi kan mäta kvalitet.

Ibland sker arbetet med korta tidsmarginaler vilket ställer krav på att du kan använda din kompetens och din tid på ett ändamålsenligt sätt.

Kvalifikationer
Du har lämplig högskolexamen, gärna med samhällsvetenskaplig eller statsvetenskaplig inriktning. Du måste ha förståelse för vuxenutbildningens komplexa uppdrag. Du ska också ha minst något, helst några, års erfarenhet från arbetsuppgifter som innehåller processledning, planering, uppföljning och utvärdering. Dina erfarenheter får gärna vara från kommunal eller statlig förvaltning. Vi ser det också som en fördel om du har vana vid att arbeta i projekt, både leda och att delta i.

Arbetsuppgifterna kräver att du har förmåga att kommunicera och förankra målbilder och strategier inom arbetsområdet, vilket innebär att du måste vara både modig och smidig. Du måste också ha god förmåga att lyssna, sammanfatta, formulera och skriva. Det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och självständigt med att sätta dig in i olika frågor och att du kan upptäcka det som uppdraget efterfrågar. Vi förutsätter att du har en vilja att utveckla och utvecklas.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-05-15 Omedelbart tillträde, eller enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-30
I denna rekrytering undanber vi oss ALL annan hjälp än denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A260665
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Andersson, 08-530 620 26

Facklig kontakt
Kommunens fackliga representanter, 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning

Adress
Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
1181008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Botkyrka Vuxenutbildning: