Kvalificerade Konsulter Till Fids -E&y
Ernst & Young / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ernst & Young i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Nyköping,
Västerås eller i
hela Sverige Ernst & Young är en ledande global aktör inom revision, skatt, transaktioner, rådgivning och redovisning. Våra 152 000 medarbetare världen över förenas av gemensamma värderingar och en stark vilja att leverera tjänster av högsta kvalitet. Vår drivkraft är att hjälpa medarbetare, kunder och den omvärld vi verkar i att uppnå sin fulla potential.
FIDS är Ernst & Youngs specialistgrupp inom Fraud Investigation & Dispute Services och är en del av en internationell satsning där vi erbjuder affärsrådgivning till svenska och internationella kunder. FIDS arbetar med utredningar av ekonomiska oegentligheter, åtgärdsprogram som förebygger ekonomiska oegentligheter sk Anti Freud, expertstöd vid revisionsuppdrag samt stöd vid kommersiella eller andra tvister.
Det går bra för FIDS och därför behöver vi anställa ett flertal konsulter till kontoren i Stockholm och Göteborg.
Publiceringsdatum2011-12-02Dina arbetsuppgifterDu kommer arbeta med utredningar angående misstänkta oegentligheter inom större bolag och organisationer samt göra kvalificerande analyser i syfte att ge kunden en adekvat bild av händelsen och ett bra underlag för strategiska beslut. Vidare kommer du att ansvara för att bedöma rutiner och klargöra brister i den interna kontrollen med fokus på oegentligheter. För att kunderna är det av vikt att säkerställa att misstänkta händelser inte upprepas och även förhindra att de överhuvudtaget inträffar. Därför ser vi att du också arbetar med Anti Fraud tjänster då du kommer att ansvara för delar av Ernst & Youngs Anti Fraud Program med riskkartäggningar och implementering av fungerande processer och kontroller samt utbildningar.
Vem söker vi?
I grunden tror vi att du är jurist, civilekonom eller liknande och du bör ha mellan 2-8 års erfarenhet från liknande arbete inom det privata näringslivet, t ex som internrevisor. Du kan även ha arbetat på en av de större revisionsbyråerna, Ekobrottsmyndigheten/ Skatteverket, Riksrevisionen eller inom domstolsväsendet.
Som person har du lätt att knyta kontakter och bygga relationer med kunder och kollegor och du har en god förmåga att tillgodose kundernas behov. Arbetet kräver att du har en god analytisk förmåga, ett stort engagemang och en stark egen drivkraft. Du är intresserad av nya utmaningar och du trivs med att ta eget ansvar för din personliga och professionella utveckling. Det är mycket meriterande om du har ett bra kontaktnät i näringslivet.
Vad kan Ernst & Young erbjuda dig?
Vi vill att våra medarbetare ska trivas och satsa på en fortsatt karriär inom Ernst & Young. Det finns därför stora utvecklingsmöjligheter och du får möjlighet att styra din egen utveckling med en individuell utvecklingsplan. Du kommer tidigt få utmanande och utvecklande uppdrag med spridning på branscher och företag och du får redan från början en ansvarsfull roll. Då vi är ett internationellt företag med många globala kunder finns det möjlighet att arbeta utomlands och i internationella projekt.
Intresserad?
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer varför vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt. I din ansökan vill vi att du bifogar cv, personligt brev, betyg från högskola/universitet samt eventuella betyg från tidigare arbetsgivare. Sista ansökningsdatum är den 31 december 2011
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marie Grenholm på 08-520 594 24 eller via
marie.grenholm@se.ey.com .
OBS! Ansökan kan endast göra via Ernst & Youngs hemsida,
www.ey.com/se/jobbArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagErnst & Young
AdressErnst & Young
Box 7850
10399 STOCKHOLM
KontorsadressJakobsbergsgatan 24
Jobbnummer 1096700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.