Kvalificerade folkbokföringshandläggare, Göteborg

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som kvalificerad folkbokföringshandläggare innebär att du gör komplexa utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis bosättningskontroll, invandring och flyttning. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov, främst via telefon och skriftväxling.

Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.  

På folkbokföringssektionerna i Göteborg är vi cirka 80 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp med relevant inriktning för arbetsuppgifterna
• har minst två års arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning under de senaste fem åren
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete
• har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du arbetat med utredningsarbete inom myndigheter eller liknande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-12-20

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Sakalian, sektionschef 010-5734045
Ulrika Nyback, sektionschef 010-5735053
Johannes Hummerdal, sektionschef 010-5723233
Maria Bergstrand, HR-konsult 070-8276499
Åsa Winninge, facklig representant, ST 010-578 68 74
Maria Kvicklund, facklig representant, SACO 010-573 66 15

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1422890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: