Kvalificerad utredare

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi â€?ligger bra tillâ€?. Med tåg eller bil når man Stockholms city på ca 30 minuter.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Socialnämnden har ansökt projektmedel från Socialstyrelsen till att utreda förutsättningar att införa ett valfrihetssystem i Salems kommun.

Publiceringsdatum
2008-11-03

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir att under första projektåret utreda om det finns förutsättningar att införa ett valfrihetssystem inom verksamhet för äldre och personer med funktionsnedsättning. I uppdraget ingår även att söka samverkan med andra kommuner i regionen och undersöka intresset hos presumtiva utförare samt att utarbeta beslutsunderlag och att redovisa resultat av projektet till Socialstyrelsen.
Att, om beslut fattas om projektår 2, förbereda och införa ett valfrihetssystem i kommunen vilket innefattar administration av ansökningar och annonsering om valfrihetssystem samt utformning av kvalitetskrav för utförare, utbilda personal inom verksamhet för äldre och personer med funktionsnedsättning och utveckla rutiner och behov av IT-stöd.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom samhälls- eller beteendevetenskap. Det är en fördel om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och då helst ifrån socialförvaltningens verksamhetsområde. Som person ska du ha lätt för att skapa förtroende och kontakter. En stor del av ditt arbete kommer att bestå i att skriva fram rapporter, utredningar och sammanställningar vilket gör att vi kommer att lägga stor vikt vid den skriftliga uttrycksförmågan.
Tjänsten är en visstidsanställning under 1 år som kan förlängas till 2 år om det tas beslut om att ett valfrihetssystem ska införas i kommunen.
Tillträde under januari månad 2009 eller enligt överenskommelse under förutsättning att kommunen beviljas stimulansbidrag från Socialstyrelsen.
OBS! Vi har valt hur vi vill annonsera, annonssäljare undanbeds.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstidsanställning 1 år med ev förlägning. Heltid, 38,75 tim/v. Tillträde under januari 2009.

Ersättning
Fast lön
Lön enligt avtal och överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-11-23
Sänd ansökan inkl cv via e-post alt. per post till Salems kommun, receptionen, 144 80 Rönninge.
Ange följande referens när du ansöker: Utredare
Ansökan kan skickas till e-postadress: receptionen@salem.se

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef, 08-532 598 13 (Telefon)
Jan Helin, Utvecklingsledare, 08-532 598 41 (Telefon)

Facklig kontakt
Lena Persson, SACO, 08-532 598 00 (Telefon)

Företag
Salems Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems Kommun, Socialförvaltningen
14480 RÖNNINGE

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08- 532 598 00

Jobbnummer
344640

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: