Kundtjänstmedarbetare / customer service agent - deltid
Lidl Sverige KB / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Värdesätter du omtänksamma kollegor, ett schysst arbetsklimat och att skratta högt och mycket? Uppskattar du dålig humor och är du dessutom riktigt bra på att ge god service? Vill du kunna varva studier med ett givande extraarbete som tidvis också kommer kunna skötas hemifrån? Då ska du absolut söka till Lidls förmodligen roligaste avdelning för att ha chans att bli del av ett starkt team som dagligen bidrar till att göra Lidl Sverige ännu mer kundfokuserat och framgångsrikt. Vi är nämligen 12 skojfriska och fantastiska kollegor som nu söker vår nästa kollega att dela vår framgång med. Visste du förresten att Lidl Sverige blev nominerad till årets arbetsgivare 2018 i Retail Awards? Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Solna, men vi håller just nu på att bygga ett nytt huvudkontor i Barkarbystaden som är klart i början av 2020. Vad gör vi på Lidls kundtjänst?Den korta och koncisa beskrivningen är att vi bearbetar kundärenden via telefon, e-post och sociala medier. Den längre beskrivningen är att du genom dina dagliga arbetsuppgifter och den inarbetning som satsas på dig som anställd i företaget kommer skaffa dig unik och värdefull kunskap om ett stort internationellt företags olika funktioner och processer. Denna kunskap använder du sedan i ditt dagliga arbete gentemot kund, men också internt inom företaget, gentemot butiker och övriga avdelningar. Risken finns helt enkelt att du så småningom och beroende på din egen inställning och vilja att utvecklas blir en expert på att förstå informationsflöden i ett större internationellt företag. Det är lite häftigt tycker vi. Vem är du? Som person är du noggrann, strukturerad och har förmågan att ta egna initiativ. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får arbeta självständigt i ett högt tempo. Du tycker om att sätta kunden i fokus och drivs av att förmedla Lidls kunders upplevelser och synpunkter till företaget i syfte att förbättra Lidl. Vi lägger i övrigt stor vikt vid personlig lämplighet. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör som tycker om att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. För att bli framgångsrik i rollen behöver du dessutom vara säker i ditt sätt att hantera en dator, ha lätt för att lära dig nya system och vara kvick vid tangentbordet. Och vem vet - kanske börjar du sedan på Lidls traineeprogram när du är klar med studierna? Det har i alla fall hänt andra kollegor som börjat som kundtjänstmedarbetare på Lidl under sin studieperiod. Vad kan vi erbjuda dig?För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Tjänsten är på deltid, visstidsanställning (med viss möjlighet till anpassning efter dina studietider), med tillträde så snart som möjligt, och du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Om LidlLidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 180 butiker runt om i Sverige. Det vore ju olidligt annars. Har vi väckt ditt intresse?Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 1 maj 2019. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen;
unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2019-04-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-01
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänst deltid
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 4738758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.