Kundtjänstmedarbetare / administratör till PreZero
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2024-12-23
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Trivs du med att ge förstklassig service och administration? Vill du arbeta på ett framåtlutat företag inom miljö- och återvinningsbranschen? PreZero Recycling söker en nyfiken och flexibel kundtjänstmedarbetare till deras team i Stockholm. Här erbjuds du en bred roll med goda möjligheter till utveckling i ett stort globalt bolag. Välkommen in med din ansökan!
Publiceringsdatum2024-12-23Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att PreZero Recycling AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och PreZero en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.Om företaget
PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.
PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.
Dina arbetsuppgifterPreZero behöver nu förstärka sin administrativa avdelning med en ny kollega. I rollen som kundtjänstmedarbetare/administratör deltar du i den dagliga verksamheten med huvuduppgift att bemanna kundtjänsten och serva kunder i Region Öst.
Du ansvarar över kundsupporten via mejl och telefon med diverse frågor kring avfallshantering och de tjänster som erbjuds. Du jobbar i verksamhetssystem med ordermottagning, orderuppföljning, fakturafrågor, krediteringar, statistik, registervård och viss reklamationshantering. PreZero arbetar med digitala ordersystem men arbetet innebär även att kontrollera och följa upp order och beställningar inför fakturering. Du arbetar i nära kontakt med PreZeros kunder samt med interna funktioner, så som säljteam, transportledare och chaufförer, för att snabbt och service-fokuserat kunna lösa olika supportärenden.
• Erbjuda support och lösningar mot kunder och interna funktioner
• Registervård samt order- och reklamationshantering
• Fakturering och kreditering
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll och/eller kundtjänst
• Obehindrat i svenska, tal och skrift
• God dator- och systemvana, meriterande med kunskap affärssystem (till exempel order-, fakturerings-, ekonomi- och statistikprogram)
• Meriterande med erfarenhet från miljö- och återvinningsbranschen
I rollen förväntas du ta ansvar, driva och planera ditt arbete framåt. Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du förstår vikten av god kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter person samt göra dig förstådd på telefon. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar genom att arbeta rådgivande. Vidare kan du arbeta utanför ramen av din arbetsbeskrivning och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Saltsjö-Boo, Nacka, möjlighet till hybridarbete
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: 07-16Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila
tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se Jobbnummer 9079887