Kundtjänstmedarbetare
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge,
Falun,
Smedjebacken,
Fagersta,
Vansbro eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur där alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund, lyhördhet, helhetssyn och nyskapande. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Kundtjänstmedarbetare
Som kundtjänstmedarbetare på Trafikverket hanterar du inkommande ärenden främst gällande väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.
I dina arbetsuppgifter ingår att återkoppla ärenden främst inom den egna organisationen, men ibland även externt samt återföra de synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del i Trafikverket.
Du medverkar till utvecklingen av verksamheten och arbetar med att hantera vår bevakning och svarsfunktion i sociala medier.
Verksamhet pågår dygnet runt, årets alla dagar, vilket kan innebära skiftgång.
Vi söker dig som har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet från handläggning av kundärenden; både via telefon och skriftligt. Vi ser det som meriterande om du har högskoleutbildning inom information, beteendevetenskap eller teknik samt erfarenhet från kundtjänst inom transport, - och/eller offentlig sektor. Vidare är det meriterande om du har hanterat ärenden i sociala medier.
Du har god datorvana samt goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är önskvärt.
För att vi inte ska tappa fart och kvalitet i vår verksamhet är det meriterande med goda kunskaper i ärendehanteringssystemet LIME Pro samt i TRISS.
Vi söker dig som har servicekänsla, nyfikenhet och förmåga att ta egna initiativ.
Varaktighet, arbetstid
Provanställd Tillsvidareanställd
Publiceringsdatum2016-05-04Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-17
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 13:2016:43
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Möllhagen, Enhetschef 010-124 2859
eva.mollhagen@trafikverket.seFacklig kontaktBertil Magnusson, Saco 010-123 5809
bertil.magnusson@trafikverket.seAiri Larsson, ST 010-123 6243
airi.aspman-larsson@trafikverket.seCharlotte Olsson, SEKO 010-123 1103
charlotte.olsson@trafikverket.seFöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2826093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.