Kundtjänstmedarbetare

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur där alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund, lyhördhet, helhetssyn och nyskapande. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Kundtjänstmedarbetare

Som kundtjänstmedarbetare på Trafikverket hanterar du inkommande ärenden främst gällande väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande.

I dina arbetsuppgifter ingår att återkoppla ärenden främst inom den egna organisationen, men ibland även externt samt återföra de synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del i Trafikverket.

Du medverkar till utvecklingen av verksamheten och arbetar med att hantera vår bevakning och svarsfunktion i sociala medier.

Verksamhet pågår dygnet runt, årets alla dagar, vilket kan innebära skiftgång.

Vi söker dig som har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet från handläggning av kundärenden; både via telefon och skriftligt. Vi ser det som meriterande om du har högskoleutbildning inom information, beteendevetenskap eller teknik samt erfarenhet från kundtjänst inom transport, - och/eller offentlig sektor. Vidare är det meriterande om du har hanterat ärenden i sociala medier.

Du har god datorvana samt goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är önskvärt.
För att vi inte ska tappa fart och kvalitet i vår verksamhet är det meriterande med goda kunskaper i ärendehanteringssystemet LIME Pro samt i TRISS.

Vi söker dig som har servicekänsla, nyfikenhet och förmåga att ta egna initiativ.

Varaktighet, arbetstid
Provanställd Tillsvidareanställd

Publiceringsdatum
2016-05-04

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-17
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 13:2016:43
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Möllhagen, Enhetschef 010-124 2859 eva.mollhagen@trafikverket.se

Facklig kontakt
Bertil Magnusson, Saco 010-123 5809 bertil.magnusson@trafikverket.se
Airi Larsson, ST 010-123 6243 airi.aspman-larsson@trafikverket.se
Charlotte Olsson, SEKO 010-123 1103 charlotte.olsson@trafikverket.se

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2826093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: