Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundbyberg
2013-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2015-04-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge, Täby eller i hela Sverige

Referens: 023377-2013

Vi söker kundtjänsthandläggare med placering Kundcenter Sundbyberg

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Vi söker dig som vill se till att våra kunder får bästa möjliga kundupplevelse! Som kundtjänsthandläggare är du kundens första kontakt med Försäkringskassan och har en avgörande roll när det gäller att överträffa kundens förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. På Försäkringskassans Kundcenter skapar vi trygghet för kunden genom att ge rätt information och snabb handläggning. Vi möter våra kunder via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Vi har ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka och strävar efter att utvecklas och ligga i framkant genom att hitta nya kontaktytor för våra kunder.

Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter. Med ett telefonnummer och öppettider både på vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt, på så sätt kan vi hjälpa kunden med flera ärenden direkt över telefon.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som kundtjänsthandläggare identifierar du kundens behov och vägleder våra kunder inom socialförsäkringen. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du handlägger ärende, fattar beslut om ersättning och verkställer beslutet. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen och att hjälpa kunden in på våra självbetjäningstjänster samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.

Publiceringsdatum
2013-05-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt

• är mycket serviceinriktad och har en hög social kompetens, ett utmärkt bemötande och en fingertoppskänsla för kundservice

• har erfarenhet av kundmöten, detta är ett krav

• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad

• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media

• är stabil, men även flexibel

• förstår och värdesätter människors olikheter

• har goda kunskaper i svenska och engelska

• har god IT-kunskap, utmärkt datorvana och en god pedagogisk förmåga 

• har erfarenhet av liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller Kontaktcenter

Det är meriterande om du 

• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning

• har kunskap om socialförsäkringen 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Vi söker 18 medarbetare på heltid för visstidsanställning längst t.o.m. 31 mars 2014. Tillträde 2 september 2013. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester kommer att användas i denna rekrytering och skickas ut per mail till aktuella kandidater.

Arbetet innebär att dagen är full av kundmöten och styrs i bemanningsplanering. Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan förläggas mellan 07:45 - 21:15. På lördagar mellan 07:45 - 16:15 och på söndagar mellan 12:45 - 21:15. 

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Tuija Rönnback, platschef, tel. 010-119 23 70, HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Victoria Waltenberg, tel, 010-116 11 55. ST: Björn Kauppi, e-post: bjorn.kauppi@forsakringskassan.se , SACO: Hawa Zalwango Basuta e-post: hawa.zalwango.basuta@forsakringskassan.se , SEKO: Ebrima Dibba, tel. 010-116 91 01.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2013 märkt med diarienummer 023377-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1540216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: