Kundtjänsthandläggare

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur där alla medarbetare är pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Handläggare kundtjänst

Som kundtjänsthandläggare hanterar du inkommande ärenden främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. Du bemöter på ett professionellt sätt Trafikverkets kunder och hanterar de ärenden som kommer in (främst via telefon men även skriftligt) genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. I dina arbetsuppgifter ingår att återkoppla ärenden främst inom den egna organisationen men ibland även externt. Vidare återför du de synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket.

Därutöver medverkar du till utvecklingen av verksamheten och arbetar med att hantera vår bevakning och svarsfunktion i sociala medier.

Vi söker dig som har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet från handläggning av kundärenden; både via telefon och skriftligt. Vi ser det som meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom information, beteendevetenskap eller teknik samt erfarenhet från kundtjänst inom transport, - och/eller offentlig sektor. Vidare är det meriterande om du har hanterat ärenden i sociala medier.

Du har god datorvana samt goda kunskaper, muntligt och skriftligt, i svenska och engelska språket.

Då du i rollen som kundtjänsthandläggare har många kontakter internt och externt är det viktigt att du som person har en hög servicekänsla och är kommunikativ. Du har god samarbetsförmåga, är stresstålig, och har förmågan att ta egna initiativ.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Provanställd

Publiceringsdatum
2016-08-08

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-29
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 13:2016:68
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Erbén, Sektionschef 010-123 6264 louise.erben@trafikverket.se

Facklig kontakt
Airi Larsson, ST 010-123 6243 airi.aspman-larsson@trafikverket.se
Charlotte Olsson, SEKO 010-123 1103 charlotte.olsson@trafikverket.se
Bertil Magnusson, Saco 010-123 5809 bertil.magnusson@trafikverket.se

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2982311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: