Kundtjänstchef till Parkster
Case Consulting AB / Ekonomichefsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Case Consulting AB i Lund,
Malmö,
Landskrona,
Klippan eller i
hela Sverige Parkster växer och söker en ambitiös kundtjänstchef som ska ansvara för och utveckla bolagets kundtjänst som i huvudsak är B2C. Ett viktigt mål för kundtjänsten är att bli ännu bättre på att hantera kundrelationer, för att på så sätt säkerställa en god kundupplevelse.
Den interna kundtjänsten består idag av tre dedikerade kundtjänstmedarbetare. Dessa hanterar second och third line support (främst genom mejl och sociala medier) gentemot Parksters slutanvändare. En viktig arbetsuppgift för kundtjänstchefen är att vidareutveckla och stärka medarbetarna.
Kundtjänstchefen är också ansvarig för de externa kundtjänstleverantörer (i Sverige och Tyskland) som hanterar first line support. I tjänsten ingår att utveckla samarbetet med dessa leverantörer, med målet att få kortare svarstider, ökad kundnöjdhet, ökad first time resolution etc. Kundtjänstchefen är ansvarig för att utbilda interna och externa kundtjänstmedarbetare.
Kundtjänstchefen ansvarar också för att prioritera bland de förbättringsförslag som kommer från slutanvändarna, och sedan föreslå och diskutera produktförändringar tillsammans med Parksters utvecklingsavdelning.
I tjänsten ingår man i Parksters chefsledningsgrupp.
Önskvärd profil
Parkster söker dig som är drivande och målinriktad med förmåga att utveckla en verksamhet mot uppställda mål. Du motiveras av att leverera god service och bidra till en mycket god kundupplevelse.
Som person har du ett genuint människointresse och som chef ett intresse av att utveckla underställda: du har förmågan att arbeta strukturerat, proaktivt och med en god överblick. Du tar stort ansvar och har lätt för att ta beslut och delegera. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter.
Du har förmågan att driva förändringsprojekt och du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö med stort ansvar.
Det är viktigt att du har en strategisk blick så att du på sikt vidareutvecklar kundtjänsten. Du bör ha en god teknisk förståelse. Det är viktigt att du är affärsmässig, att du exempelvis kan balansera kvalitet mot kostnader i den kundservice som Parkster erbjuder.
Vi söker dig med:
• Några års erfarenhet i ledande befattning inom kundtjänst från B2C
• Erfarenhet av ett mindre eller mellanstort bolag
• God teknisk förståelse; meriterande med erfarenhet från arbete med tekniska produkter
• Flytande kunskaper i engelska och svenska
• Erfarenhet i något ärendehanteringssystem
• Meriterande med utbildning inom ledarskap och eftergymnasial utbildning
Du är:
• Engagerad, proaktiv och självständig
• Nyfiken, kommunikativ och social
• Tycker om förändring
• En god ledare som har lätt för att fatta beslut och delegera
• Analytisk och affärsmässig
Parkster är ett expansivt, innovativt och framgångsrikt bolag som utvecklar tjänster för att betala parkeringsavgifter via telefonen: vi underlättar för cirka en miljon användare att parkera.
Parkster finns i Sverige och Tyskland och planerar att inom kort etablera sig på fler marknader. Parkster är ett Gasellföretag aom har cirka 25 anställda och omsätter cirka 330 MSEK.
Bolagets fokus är att nöjda kunder och att de anställda ska ha kul på jobbet.
Läs gärna mer på
www.parkster.seVi erbjuder dig:
• Att arbeta på ett expansivt företag som satsar på sina medarbetare i form av utbildningar, AWs etc. och som månar om work-life balance
• Stort eget ansvar och möjlighet att arbeta med och påverka företagets alla delar
• En bra arbetsplats med mycket skratt och högt i tak - det ska kännas roligt att gå till jobbet
• Marknadsmässiga villkor och stor möjlighet till utveckling
• Möjligheten att arbeta med en mycket uppskattad produkt (appen har 4.4 i betyg på App Store)
Publiceringsdatum2018-10-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-06
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstchef Parkster
FöretagCase Consulting AB
AdressCase Consulting AB
Winstrupsgatan 1
22222 Lund
KontorsadressStortorget 1
Jobbnummer 4401108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.