Kundtjänst & reklamationskommunikatör

Sängjätten / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sängjätten i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Brinner du för kundvård och relationer? Är du duktig på att kommunicera och har ett
säljande sätt? Gillar du människor av alla dess slag och älskar ordning och reda?
Som administratör för kundtjänst är du nyckeln för att säkerställa våra kunders nöjdhet och
medverkar varje dag till att stärka Sängjättens position på marknaden som sängspecialist
som erbjuder mest värde för pengarna.

VAD INNEBÄR TJÄNSTEN?
Tjänsten innebär att du dagligen besvarar, agerar och följer upp mail, telefonsamtal och ärenden som
inkommer till kundtjänst. Det kan vara allt från generella frågor så som hur länge en kampanj varar, vad en produkt innehåller, orderstatus & leveransbesked för E-handel till ett reklamationsärende.

Oavsett ärende ansvarar du från mottagandet tills åtgärd är genomförd på bästa sätt.
Vid reklamation innebär det till exempel att du följer Sängjättens riktlinjer och tar kontakt med butik,
leverantör och kund för att säkerställa att kundupplevelsen alltid är den bästa även vid problem.

Du arbetar i nära kontakt med vår order- & logistikavdelning, marknad samt säljansvariga för att på ett effektivt och snabbt sätt återkoppla till kunden.
Våra värderingar är så Enkelt, Mänskligt, Kundorienterat & Vetenskapligt som möjligt och det kommer vara dina ledord i ditt dagliga arbete.

VEM ÄR DU?
Du är självgående och bra på att skapa personliga kontakter. Du söker gärna nya sätt att effektivisera
arbetet och förbättra processer.
Du är en kommunikativ begåvning och gillar att samtala med människor både via telefon och mail, då du även ansvarar för inkommande telefonsamtal via växeln, dit både kunder och Sängjättens personal kan ringa. Du besitter förmågan att vända en negativ kontakt till en positiv relation.
Ordning och reda tillhör din vardag och du är bra på att skapa och bibehålla struktur.

UTBILDNING & ERFARENHET
Eftersom vi söker rätt person mer än rätt bakgrund så har vi inga specifika krav på förkunskaper eller
erfarenheter. Du har goda datorkunskaper och behärskar engelska väl i tal och skrift. Framförallt är du
väldigt bra på att kommunicera då vi värdesätter personalens, leverantörers och framförallt kundens
upplevelse hos Sängjätten högt.

VAD ERBJUDER SÄNGJÄTTEN?
Du får en rolig och utvecklande roll med mycket kundkontakt. Ett arbete där kundnöjdhet och resultat kommer först och där eget driv och vilja kan ta dig långt.

Du arbetar hos Sängjätten i en internationell arbetsmiljö, vi är del av Nederländska Beter Bed Holding NV med 1 194 butiker i 8 länder. Du kommer i första hand att ta emot samtal på den svenska marknaden, men du behöver även kunna svara och kommunicera i tal och skrift på engelska.

Arbetet är förlagt på vårt huvudkontor i Göteborg och är ett vikariat 6 månader på heltid med goda chanser till förlängning. Intervjuer och urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare

Publiceringsdatum
2018-10-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sängjätten

Adress
Sängjätten
Kapellplatsen 2
41131 Göteborg

Kontorsadress
Kapellplatsen 2, Göteborg

Jobbnummer
4419101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sängjätten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sängjätten: