Kundtjänst medarbetare
Air Liquide Gas AB / Butikssäljarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Air Liquide Gas AB i Mölndal,
Mullsjö,
Nässjö,
Karlstad,
Malmö eller i
hela Sverige Enhet och verksamhetsbeskrivning
Air Liquide är världens ledande leverantör av gaser, teknik och tjänster för industri och sjukvård. Verksamheten finns representerad i 80 länder, med nära 68 000 medarbetare och över 3 miljoner kunder och patienter. Oxygen, nitrogen och hydrogen har utgjort kärnan i Air Liquides aktiviteter sedan koncernen grundades 1902. Vår ambition är att vara branschledande genom att alltid leverera högsta kvalitet och agera ansvarsfullt.
Air Liquide Gas AB utgör en del av Air Liquide-koncernen. Tillsammans med våra systerbolag i Danmark, Norge och Finland ingår vi en gemensam nordisk organisation med 500 medarbetare fördelat på mer än 50 enheter.
Vår framgång bygger på våra medarbetares kompetens och prestationer. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, bl a via våra karriärprogram för både chefer och experter, och det finns möjlighet att göra karriär, både nationellt och internationellt. Vi har en kultur som främjar innovationsarbete och självständiga initiativ och vi erbjuder en säker och mångfaldig arbetsmiljö med god balans mellan arbete och fritid.
Uppdrag och ansvar
Air Liquide Gas i Mölndal söker en effektiv, noggrann och samarbetsvillig administratör. I rollen utgör du en central del av företagets kundserviceteam som tillhandahåller service och support till företagets kunder, agenter, säljteam samt övrig personal. Du tar fram kundstatistik, hanterar inkommande ärenden samt nyregistreringar av kunder, ordrar och avtal. Det mest grundläggande för kundserviceavdelningen är att alla hjälps åt inom gruppen, att alla bidrar till att skapa trivsel och ger bästa möjliga service både externt och internt.
Tempot är periodvis högt vilket kräver att du har viss stresstålighet och god förmåga att prioritera, kan arbeta självständigt och är duktig på att hålla ordning på många olika arbetsuppgifter samtidigt.
För att trivas i rollen bör du tycka att det är stimulerande med många social kontaktytor och att ha ett glatt humör med kunden i fokus. Tjänsten kräver att du är flexibel med ett intresse av att lära dig nya saker och att du motiveras av att växla mellan olika arbetsuppgifter men ändå kan bibehålla överblicken på helheten.
Kompetens och profil
Personliga egenskaper som prioriteras är att du är drivande, engagerad och har ansvarskänsla.
Vidare är du en positiv och lösningsorienterad person som brinner för service. Du delar gärna med dig av din kunskap till kollegor och ett plus om du är intresserad av IT och försäljning.
Slutförd gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller teknik. Gärna högskolekompetens
Några års erfarenhet av att arbeta med kundservice, support eller administration
Har vana av att arbeta med större affärssystem. Stort plus är om du behärskar SAP
Tjänsten kräver att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Övrig information
Vill du veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Marina Runde-Foster (Nordic Customer Service & Backoffice Manager) på +47 32 27 41 46 eller via e-mail
marina.runde-foster@airliquide.comIntresserad av tjänsten? Sök via länken senast den 30 september.
https://global3.recruitmentplatform.com/syndicated/private/syd_apply.cfm?ID=QEYFK026203F3VBQBV7LOQWB9&nPostingTargetID=12828Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-09-13ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagAir Liquide Gas AB
AdressAir Liquide Gas AB
Lundavägen 151
21224 MALMÖ
KontorsadressLundavägen 151
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-38 10 00
Faxnummer: 040-43 69 43
E-postadress:
johan-h.pettersson@airliquide.com Jobbnummer 3047837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.