Kundsupportchef till Gleerups Utbildning

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Malmö
2025-03-13


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Brinner du för kundservice och att leda team mot framgång? Gleerups söker en engagerad Kundsupportchef som vill utveckla kundsupporten i en innovativ och växande organisation. Här får du möjlighet att göra skillnad inom lärande och utbildning - din nästa utmaning kan vara här!


Publiceringsdatum
2025-03-13

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket.

Om företaget
Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på gleerups.se

Dina arbetsuppgifter
Som Kundsupportchef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundsupportavdelningen med många kontaktytor både internt och externt. Du har en nyckelroll i att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse och effektivisera arbetssätt inom kundsupporten.
Ditt arbete innefattar:
Ledarskap och teamhantering - Rekrytera, utbilda och utveckla kundsupportteamet samt skapa tydliga mål och förväntningar. Du motiverar och engagerar teammedlemmarna för att uppnå avdelningens mål.
Kundrelationer - Operativt involverad genom att hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa att kunderna är nöjda med lösningarna. Du följer upp kundfeedback och driver förbättringsåtgärder.
Processförbättring - Ständigt utvärdera och förbättra kundsupportprocesser och -procedurer samt implementera effektiva verktyg och tekniska lösningar för att optimera kundsupporten.
Rapportering och analys - Samla och analysera data om kundsupportprestation och använda den som grund för beslut och förbättringsåtgärder.
Budget och resurshantering - Ansvara för avdelningens budget och resursfördelning, inklusive personalresurser och teknik.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Arbetslivserfarenhet av att leda och utveckla team inom kundservice eller liknande områden
Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering
Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som är affärsmässig och drivande med ett starkt kundfokus. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att leda och utveckla team för att nå gemensamma mål. Som person är du positiv, glad och strukturerad, med förmåga att prioritera och fatta beslut även i ett högt tempo. Du är lyhörd och kan på ett tydligt sätt förmedla verksamhetens mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners. För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att skapa långsiktiga relationer.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
David Renblad
david.renblad@bravura.se
0765125203

Jobbnummer
9220814

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: