Kundsupport/service -Deskgeneralist Till B&b Tools Affärsinfrast
Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Ulricehamn,
Borås,
Tranemo,
Svenljunga,
Herrljunga eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
B&B TOOLS är den största leverantören av industriförnödenheter och industrikomponenter samt därtill relaterade tjänster till industri- och byggsektorn i norra Europa. Vi skapar mervärden med effektiva inköps- och logistiklösningar, hög kompetens samt god marknadstäckning. Vår vision är First in MRO (Maintenance, Repair & Operations). B&B TOOLS är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1976. Koncernen omsätter cirka 8 miljarder SEK på årsbasis och har cirka 3000 anställda.
Läs mer på
www.bb.seVår vision, din utmaning!
Området Affärsinfrastruktur inom B&B TOOLS inbegriper IT, Logistik och Masterdata. Vårt fokus ligger på att Utveckla, Införa och Tillämpa dagens och morgondagens bästa lösningar för att stödja och skapa konkurrensfördelar för hela koncernen. Då vi står inför stora och utmanande förändringar önskar vi nu förstärka vår organisation ytterligare och söker nu medarbetare till området Affärsinfrastruktur, avdelning kundsupport.
Publiceringsdatum2011-12-08Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara kontaktytan och kundens väg in för samtliga supportfrågor avseende de tjänster som omfattar IT och logistik. Du kommer vara aktivt understödjande av definierade ärendeprocesser och rutiner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Generell kompetensinriktning av teknikrelaterade ärenden samt Toolsstore och ToolsOnline
• Användar och verksamhetssupport (via ärendehanteringssystemet Easit, telefon och mail)
• Besvara e-mail på telefon samt registrera ärenden i Easit
• Hantera eventuella ärenden per telefon om de kan hanteras inom angivna riktlinjer (låsa upp kundorder, lösenord)
• Toolsstore och ToolsOnline ärenden av administrativ art
• Övriga drift/teknik relaterade ärenden av administrativ art
• Dokumentera nya rutiner och ta fram felsökningsscheman)
• Lättare logistiksupport, tex saknat gods eller felplock.
• Medverka i att utveckla Service-desk funktionen
• Själv ta aktiv del i egen utveckling
Placeringsort: första hand Alingsås andra hand Ulricehamn
Vem är du?
Du har en bred kunskap inom IT och av att arbeta med IT-tekniksupport där kundkontakt ingår som en självklar det i arbetsuppgifterna. Meriterande är erfarenhet från support av affärs-/logistik-/butiksdatasystem. Erfarenhet från projektarbete är meriterande. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Som person är du relationsbyggande och kommunikativ. Du är nyfiken och flexibel och finner lösningar i varje situation. Du har ett stort intresse för ny kunskap och delar med dig av den till andra. Du slutför de uppgifter som du tagit dig an på ett effektivt sätt och fattar snabba beslut i kritiska frågor.
Kontaktperson för detta jobbVälkommen att söka tjänsten på experis.se med registrerat CV och ansökningsbrev. För mer information kring tjänsten kontakta Katarina Czudowska 033-23 70 44.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Czudowska, 033-23 70 44
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1100949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.