Kundspecialist
Öresundskraft AB / Kundservicejobb / Helsingborg
2025-02-24
Visa alla kundservicejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öresundskraft AB i Helsingborg Vi är 400 eldsjälar som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: "För en bättre värld".
Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att våra kunder får en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss! #tillsammansför17.
Besök oss på
https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information om bl a alla våra förmåner!
Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid
https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpMPå Öresundskrafts Kundcenter blir du en del av hjärtat av vår verksamhet tillsammans med ett gäng fyllt med glädje och omtanke. Vårt ansvar är att leda Öresundskrafts kunddialog in i framtiden. Vi är otroligt måna om våra kunder och älskar att skapa kundupplevelser som skiljer sig från normen. Vi behöver din kreativitet och serviceförmåga och som Kundspecialist kommer du att bli en viktig spelare i vårt team och för Öresundskraft. På vårt Kundcenter är varje ögonblick en möjlighet för dig att sälja in framtidens affärer och skapa upplevelser i världsklass, värda att berätta om.
2024 blev Öresundskrafts Kundcenter för tredje året i rad utsedd till Sveriges bästa Kundservice inom energibranschen. Nu behöver vi dig för att fortsätta leverera kundupplevelser av högsta klass!
Publiceringsdatum2025-02-24Om tjänstenMed start 250501 söker vi Kundspecialist till vårt Kundcenter! För att du ska trivas i rollen är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service och mervärde till våra kunder på ett enkelt och proaktivt sätt och hanterar ärenden genom löpande administration och arbetar engagerat och lösningsfokuserat.
Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag och de ärenden som kommer in har ofta stor bredd och variation, med frågor om allt ifrån fakturor, flytt, elavtal, elpriser, olika produkter och mycket mer. Rollen ställer krav på en hög servicenivå, tekniskt intresse, försäljningsförmåga och samarbetsvilja samt att du håller dig uppdaterad om energibranschen, våra produkter och tjänster.
Dina kollegor besitter en enormt stor kompetens och med rätt driv finns det goda möjligheter till lärande och utveckling inom rollen och Öresundskraft.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• På ett effektivt och professionellt sätt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i
• Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
• Försäljning och information av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov i form av direkt lojalitetsdrivande merförsäljning via inkommande samtal
• Rådgivning och service till våra kunder
• Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
• Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
• Stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen
ProfilVi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 2-3 års erfarenhet av någon form av servicearbete. För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist passar nedan beskrivning in på dig:
Telefonvana och kommunikativ förmågaDu trivs och tycker det är kul att dagligen möta och ge service till kunder över telefon. Du kan uttrycka dig väl och pedagogiskt i både i tal och skrift.
Hög serviceorienteringDu kan hantera olika kundtyper på ett professionellt sätt. Du är en lyssnare av rang och sätter kundens behov främst för att kunna erbjuda relevanta lösningar.
Kundfokuserad och empatiskDu kan snabbt förstå kundens behov och skapar långsiktiga relationer genom ett vänligt bemötande. Du hanterar kundärenden på ett effektivt och lösningsorienterat sätt.
Affärsdriven och resultatinriktadDu drivs och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och att utveckla din leveransförmåga kontinuerligt.
Systemvana och tekniskt intresseDu har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt. Du har också ett grundläggande tekniskt intresse och förståelse för att kunna ge våra kunder råd kring våra produkter och tjänster.
Organisationsförmåga och administrativ skicklighetDu kan hålla ordning på flera ärenden samtidigt och arbetar strukturerat.
AnpassningsbarhetDu kan hantera varierande kundärende och anpassar dig snabbt efter situationer du utsätts för.
SamarbetsförmågaDu har mycket god samarbetsförmåga och med stort personligt driv bidrar du till teamets utveckling och arbetsmiljö.
Ansökan
Välkommen med din ansökan om du känner igen dig i annonsen! Sök tjänsten så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval, dock senast den 23 mars. Vi ser fram emot din ansökan!
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill spegla samhället och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning, mångfald och en etnisk och kulturell tillhörighet kan tillföra teamet och företaget.
Som anställd hos Öresundskraft kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C237251".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Öresundskraft AB (org.nr 559443-4069)
Arbetsplats Öresundskraft
Kontakt HR Businesspartner
Maria Linné
maria.linne@oresundskraft.se Jobbnummer 9182961