Kundservicemedarbetare, visstidsanställning, till Skånetrafiken kundservice
Region Skåne, Skånetrafiken / Kundservicejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Hässleholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Söker du efter en ny utmaning och har ett stort intresse för service och kundbemötande? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap.
Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara resevalet för alla skåningar. I ditt arbete på Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än enbart resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalité.
Som kundservicemedarbetare hos oss på Skånetrafiken är du placerad i våra nya lokaler vid centralstationen i Lund, där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. På enheten i Lund är vi idag nio anställda och söker nu ytterligare en kollega. Vi är en trygg och sammansvetsad arbetsgrupp med ett bra samarbete och hög arbetsglädje. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och att ge våra kunder service i världsklass - varje dag.
Se gärna vår film och upplev hur människor och platser binds samman varje dag.
https://www.youtube.com/watch?v=fU7KTTGHYjg Publiceringsdatum2024-09-23ArbetsuppgifterVi söker nu en kundservicemedarbetare till oss! Tjänsten avser en visstidsanställning som löper från 2024-10-14 till och med 2025-01-26. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hjälpa, informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor samt försäljning av våra olika produkter. Vi möter våra kunder över disk, via telefon, chatt, Facebook och ibland också ute på event. Du hjälper även kunder i andra digitala kanaler, såsom Skånetrafikens applikation och hemsida. Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant och ambassadör ut mot våra kunder.
Som ny medarbetare på Skånetrafiken inleds din anställning med en gedigen introduktion och utbildning från kunniga kollegor. Introduktionen pågår under fyra veckor och sker både i Lund och på våra övriga kundcenter i Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Vi är måna om att ge dig de bästa förutsättningarna för att du ska känna dig trygg i din roll som kundtjänstmedarbetare hos oss.
Våra öppettider är helgfria vardagar klockan 06.00 till 21.00 och helger klockan 08.00 till 20.00. Arbetstiderna är förlagda till olika pass mellan klockan 05.50 och 21.05. Vår kundservice har öppet alla årets dagar. Din huvudsakliga placering är på kundservice i Lund. Arbete vid övriga kundserviceenheter kan förekomma.
KvalifikationerVi välkomnar dig som har en godkänd gymnasieutbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill är det meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, exempelvis i danska. Det är fördelaktigt om dina tidigare erfarenheter finns inom servicebranschen, gärna inom kundservice, kundbemötande eller liknande.
Vi söker dig som har ett stort intresse för kollektivtrafik och med förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund. Ditt bemötande är välkomnande och du värnar om att varje enskild kund får bästa möjliga service. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder över flera olika kanaler behöver du en ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kundservicemedarbetare. Vidare tror vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, flexibelt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Vi ser gärna att du uppskattar variation i ditt arbete och att du tycker det är roligt att vara ute och representera Skånetrafiken i olika sammanhang. Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.
På
https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C210379".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Skånetrafiken
Kontakt Enhetschef Kundservice Lund
Andrée Friemer
0451-29 87 49 Jobbnummer 8915676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.