Kundservicemedarbetare till Heimstaden
Heimstaden Sweden AB / Kundservicejobb / Norrköping
2025-08-25
Visa alla kundservicejobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heimstaden Sweden AB i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Stockholm,
Ljungby eller i
hela Sverige Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 323 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök
www.heimstaden.com. Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen.
På Heimstaden arbetar vi utifrån visionen att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att fortsätta växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med våra medarbetare, kunder och samarbetspartners - som alla delar våra värderingar.
Vi söker en Kundservicemedarbetare där du får möjlighet att vara en del av ett team som är navet i många delar av Heimstaden - där du får hjälpa våra kunder med sina utmaningar varje dag samtidigt som du stöttar dina kollegor i förvaltningen.
Rollen är ett vikariat med start enligt överenskommelse och fram till och med slutet av augusti 2026.
Vilka är dina viktigaste arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare?
Säkerställa en god kundupplevelse för Heimstadens hyresgäster, externa leverantörer samt förvaltningen.
Besvara och hantera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt.
Hantera serviceanmälningar och avlasta förvaltningen genom att lösa så många inkommande ärenden som möjligt.
Bidra till att stärka vårt varumärke och aktivt arbeta med Heimstadens NKI-arbete tillsammans med dina engagerade och kompetenta kollegor.
Vem är du och vad har du med dig?
Relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice eller service - gärna inom fastighetsbranschen eller annan kundnära verksamhet.
God systemkunskap. Vi arbetar bland annat i program som Vitec, Kundo & Chat-Mail-Forum. Om du kan ett eller flera av dessa system kommer vi jubla - om du istället kan andra liknande system, är vi övertygade om att du kan lära dig våra på ett kick!
Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.
God förmåga att bemöta och hantera människor i olika situationer. Du sätter alltid laget före jaget och har förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både till kunder, kollegor och samarbetspartners.
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 7 september 2025.
Publiceringsdatum2025-08-25Övrig informationVåra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på
www.2secure.se. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan https://smrtr.io/t9zkR
E-post:
hr@heimstaden.com Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heimstaden Sweden AB (org.nr 556615-4497),
http://www.heimstaden.se Drottninggatan 36 (
visa karta)
602 24 NORRKÖPING
Jobbnummer 9474757