Kundservicemedarbetare med stark servicekänsla
Lyreco Sverige AB / Butikssäljarjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lyreco Sverige AB i Jönköping,
Borås,
Skara,
Lidköping,
Mariestad eller i
hela Sverige Vi söker en duktig och serviceinriktad rådgivare till vår kundservice, som trivs med den personliga kontakten och med många olika typer av kunder och frågor. Du är målinriktad, van att prestera och nå uppsatta mål - både personligen och tillsammans med dina kolleger.Förändringsambassadör som vill vara med till att utveckla Lyrecos kundservice.Som kundservicemedarbetare kommer du att hantera inkommande förfrågningar från våra svenska kunder. Du kommer dagligen att kommunicera med många kunder - via telefon och email. I framtiden kan också andra kommunikationskanaler vara aktuella.Du kommer att ta emot order, registrera returer, söka gods och svara på frågor om Lyrecos produkter och serviceutbud. Du kommer också att hantera utgående servicesamtal.Hos Lyreco pågår en stor förändrings- och effektiviseringsprocess, där vi inför nya arbetssätt och system som ska säkerställa Lyrecos höga kundservice-kvalitet. Din roll kan därför komma att förändras över tid.Vi erbjuder:En tjänst i vår skandinaviska kundservice där vi är totalt 43 medarbetare fördelade på fyra team i tre länder. Alla är lika delaktiga i arbetet med att säkra den goda kundupplevelsen.Tjänsten är en heltidstjänst. Du kommer att arbeta tillsammans med vårt svenska kundserviceteam, som är placerat i Bankeryd, och arbetstiden är schemalagd måndag till fredag inom tidsintervallet kl. 08.00 - 17:00.Resor till vårt huvudkontor i Roskilde, Danmark och vårt norska kontor kan förekomma.Du blir en del av ett team där vi har högt i tak och där arbetsmoralen är hög. Vår vardag är hektisk med ett stort tryck på telefon och många inkommande mail vilket innebär att du måste kunna behålla lugnet i pressade situationer utan att tappa tempot i hanteringen. Kundservice agerar som "first line"- service för våra kunder oavsett frågeställning, vilket innebär att de ärenden som hanteras är av skiftande karaktär. Hos oss är kunden alltid i centrum och vi har som mål att våra kunder, vid kontakt med kundservice, alltid ska känna sig prioriterade. Vårt motto är att, både individuellt och som team, alltid leverera lite mer än vad kunden förväntar sig.KVALIFIKATIONERVem är du:Du ger kunden ett professionellt och trevligt bemötande - varje gång!Du drivs av resultat, har en stark personlighet och vill framåt.Du har lätt för att kommunicera både verbalt och skriftligt.Du är duktig på att lyssna in kunden och ställa öppna frågor.Du är lösningsorienterad och förändringsbenägen.Du är nyfiken, gillar utmaningar och är intresserad av att utvecklas både personligt och yrkesmässigt.Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant med parallella uppgifter under tidspress.Du ser merförsäljning som motiverande.Du har en positiv inställning, är prestigelös och välkomnande i din personlighet.Du är duktig på att inspirera och motiverar gärna andra i din omgivning.Krav:Du är en van användare av IT-utrustning.Du talar och skriver flytande svenska.Du har god förståelse för engelska, både i tal och skrift.Meriterande:God förståelse för danska och norska.Erfarenhet av att arbeta i SAP (företagssystem).Erfarenhet av att arbeta i Zendesk (help-desk system).Erfarenhet från Genesys (telefonsystem).Känner du igen dig? Vill du bli nästa viktiga pusselbit i vårt team?Sänd då in din ansökan snarast, urval görs löpande.OBS! Ansökningar tas endast emot via vår hemsida.
Publiceringsdatum2019-04-12Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLyreco Sverige AB
Jobbnummer 4730805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.