Kundservicechef
Setra / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Setra i Gävle,
Älvkarleby,
Hedemora,
Avesta,
Heby eller i
hela Sverige Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag
och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för
inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Setra har 1
000 anställda och omsätter cirka 4 miljarder kronor. Omkring 60 procent av
omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Japan. Läs gärna mer på
www.setragroup.comKundservicechef
Vi utveckar Kundservice till en Setra-gemensam funktion
organiserad inom vår övergripande marknadsorganisation och söker nu efter en kundservicechef
att ansvara för kundservicearbetet inom Setra.
Som kundservicechef ansvarar du för att utveckla Setras
kunderservicefunktion. Ditt uppdrag är att utveckla organisation, rutiner och
processer så att vi på ett effektivt sätt kan leva upp till våra kundåtaganden.
Kundservicechefen samordnar det dagliga arbetet för hela Setras kundservice och
arbetar i nära kontakt med såväl kundservicemedarbetare, kundansvariga som
produktionsorganisation. Kundservicechefen sitter med i Setras ledningsgrupp
för Marknad och är direkt underställd marknads- och affärsutvecklingsdirektör.
I tjänsten ingår personalansvar för vår gemensamma
kundserviceorganisation i Gävle och samordningsansvar för övriga
kundservicemedarbetare inom Setra. Som kundservicechef arbetar du med
målstyrning och uppföljning av kundservicearbetet och säkerställer en effektiv
organisation genom att långsiktigt arbeta med organisationsutveckling och kompetensförsörjning.
Vi söker dig som är en resultatinriktad, kommunikativ och
trygg ledare som har förmågan att tillvarata och utveckla dina medarbetares
kompetens. Du har relevant
högskole-/universitetsutbildning, gärna med inslag av ekonomi/logistik/marknad
eller motsvarande kunskaper och tidigare ledarerfarenhet. Vidare är du strukturerad
och duktig på att tydliggöra administrativa processer, har god analytisk
förmåga, samt förmåga att se helheten.
Tjänsten förutsätter god datavana och goda språkkunskaper i
engelska, ytterligare språk och kunskaper i affärssystemet Timberbase är
meriterande. Då tjänsten innebär en del resor är B-körkort ett krav.
Placeringsort Gävle.
Medarbetarnas motivation och engagemang är avgörande för vår
möjlighet att nå långsiktig lönsamhet och tillväxt. Setra driver därför ett
målinriktat arbete med att bygga en gemensam företagskultur med tydligt
lönsamhets- och kundfokus. Centrala värdeord i vår företagskultur är
professionalism, engagemang och nytänkande.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Olle Berg,
marknads- och affärsutvecklingsdirektör på tel.08-705 03 11 eller Fredrik
Löfgren, personalchef på tel.08-705 03 08.
Publiceringsdatum2013-05-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSetra
AdressSetra
Box 3027
16903 Solna
Jobbnummer 1541111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.