Kundservice med en känsla för logistik

Arena Personal Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-04

Om tjänsten
Gillar du att tillhandahålla kundtjänst i världsklass? Har du en verklig passion för att organisera och lösa problem? Om du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och gillar att få saker att hända kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Vår kund är verksamma inom branschen för laboratorieinstrument/Life Science och sitter i trevliga lokaler i Hägersten.

För kunds räkning söker vi nu en kundtjänstrepresentant med en positiv attityd som ska säkerställa att deras fältservicetekniker är på rätt plats vid rätt tidpunkt och stöder deras kunder effektivt och punktligt. Du kommer att vara anställd via Arena Personal för en inledande period om sex månader. Därefter finns mycket goda möjligheter till förläning alternativt anställning direkt hos kunden.

I den här rollen kommer du att vara en nyckelperson som är länken mellan kunder och fältservicetekniker. Du ser till att arbetsflödet fungerar smidigt genom att upprätta en god arbetsrelation med både kunder och fältservicetekniker; ta emot frågor, felsöka / skaffa ny teknisk information och planerar serviceuppdragen på ett tidseffektivt sätt, samt erbjuder kunderna en servicenivå över förväntan.

Ansvarsområden:
Ta emot kundsamtal, felsöka och bestämma prioritet
Hantera och tilldela fältserviceteknikerna uppdrag
Uppdatera data
Se till att nödvändiga reservdelar är tillgängliga för servicejobb.
Fungera som en länk mellan kunder, fältserviceteknikerna och annan berörd intern personal.
Kommunicera effektivt för att lösa eventuella problem.

Profil
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt har själv jobbar som fältservicetekniker.
Du trivs i en miljö där du behöver hantera flera uppgifter samtidigt.
Du är organiserad, strukturerad, driven och kan ta beslut.
Du kan ta egna initiativ och visa ett gott omdöme med avseende på affärs-, kund- och teamnytta.
Utmärkt kommunikationsförmåga och stort kundfokus.
Du är flytande i svenska och engelska. Andra skandinaviska språk är ett plus.
Du är kunnig i vanligt förekommande IT-verktyg.
SAP-erfarenhet är önskvärt, men inte ett krav, då utbildning kommer att ges.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arena Personal Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6910".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916), http://www.arenapersonal.com

Jobbnummer
4881459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: