Kundsamordnare
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center i Borås,
Mölndal,
Göteborg,
Skövde eller i
hela Sverige Västra Götalandsregionen ska bidra till ett gott liv för människorna i Västra Götaland. Koncernkontoret är en del av Västra Götalandsregionen.
Idag arbetar drygt 1200 medarbetare på Koncernkontoret med utveckling av verksamheten och frågor som bland annat rör hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling, folkhälsa, mänskliga rättigheter, miljö, kommunikation, ekonomi, HR, inköp och IT. Verksamheten finns på flera orter i Västra Götaland. Uppdraget är att stödja politiska organ inom Västra Götalandsregionen, till exempel regionstyrelsen, och se till att politiska beslut förverkligas. Regiondirektören är tillika förvaltningschef för Koncernkontoret.
VGR IT är Västra Götalandsregionens gemensamma IS/IT-organisation. Våra kunder finns bland annat inom regionens sjukvårdsförvaltningar, Primärvården, Tandvården samt övriga förvaltningar och staber. VGR IT har cirka 540 anställda och har kontor på fyra orter: Borås, Mölndal, Skövde och Vänersborg. VGR IT är inne i en intensiv och utmanande fas som ställer ökade krav på kompetens.
Publiceringsdatum2016-01-04BeskrivningSom en av våra två Kundsamordnare kommer du att vara delaktig och drivande för att etablera vårt nästa steg i utvecklingen VGR IT:s kundrelationer.
Kundsamordningen är del av vår funktion, Service Desk, och därmed vårt ansikte utåt mot kund.
Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- skapa en god relation med kunden samt ha god kännedom om kundens verksamhet
• genom dialog och möten regelbundet planera, samordna och följa upp aktiviteter för våra kunder
• förmedla nyheter och information
• genom kunddialog identifiera förbättringar och vid behov initiera riktade utbildningar.
Avgränsning: kundsamordnaren är inte ansvarig för affärsrelationen.
KvalifikationerDu har relevant högskoleutbildning eller en flerårig erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser gärna du har flerårig erfarenhet av kundarbete i serviceorganisationer. Erfarenhet från offentlig sektor och inom vårdsektorn är särskilt meriterande.
Du är strukturerad i ditt arbetssätt, självständig och initiativrik. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du har stor förmåga att bygga och bibehålla relationer och nätverk, både gentemot kunder och internt inom förvaltningen. Du är lyhörd, har hög integritet och är resultatinriktad. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver körkort. Arbetet medför resor inom hela Västra Götalandsregionen.
Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund: Professionalism, Engagemang och Serviceanda.
Övrig informationPlaceringsort kan diskuteras: Borås, Mölndal, Skövde eller Vänersborg.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 2016/10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Stenström, sektionschef 0703-40 74 75
Maria Skoglöf, enhetschef 0705-39 17 71
Facklig kontaktVision: Leif Pettersson 0708-27 54 13
Jusek: Stig Holmlund 0709-51 23 45
Sveriges Ingenjörer: Iowan Hedendahl 0708-80 74 90
FöretagKoncernkontoret, VGR IT, Support Center
AdressKoncernkontoret, VGR IT, Support Center
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 5
Jobbnummer 2599696
Observera att sista ansökningsdag har passerat.