Kundorienterad Telefonist/Receptionist
Transportstyrelsen / Kundservicejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Norrköping,
Askersund,
Örebro,
Västerås,
Nora eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
I rollen som växeltelefonist/receptionist kommer dina arbetsuppgifter främst bestå av sedvanliga uppgifter såsom att ta emot besökare, koppla vidare samtal samt övriga administrativa uppgifter. Vi får även ansvara för vissa administrativa specialuppdrag under kortare eller längre perioder.
Arbetsuppgifterna har vi på ett rullande schema så alla i teamet gör allt. Du behöver vara flexibel och tycka om att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter. Du är en viktig person då du tar emot våra besökande kunder och får både våra interna och externa besök att alltid känna sig välkomna.
Inom Transportstyrelsen har vi en gemensam växel och vi finns på tre orter, Borlänge, Örebro och Norrköping. Dina arbetstider kommer att vara mellan kl 08:00-16:30.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• arbeta med kundmöten via telefon och besök via vår reception
• utföra andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Du måste ha
• slutfört en gymnasieutbildning
• aktuell erfarenhet av att arbeta som växeltelefonist/kundtjänst i ett telefonisystem
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska vilket också inkluderar god förmåga att granska handlingar och skriva dokument
• erfarenhet av att använda engelska i ditt dagliga arbete då detta är vanligt förekommande
• aktuell erfarenhet från serviceyrke i minst 1 år
• aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som att dagligen arbeta i ett digitalt ärendesystem som till exempel besökssystem, korthantering, funktionsbrevlåda, registrering inom diarieföring eller andra motsvarande administrativa arbetsuppgifter i ett digitalt system.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av att arbeta som receptionist
• kunskaper i och är van att använda Officepaketet
Vi vill att du
• är flexibel då du ofta behöver ändra din plan för dagen
• är en god kommunikatör som stärker det goda samarbetet i gruppen
• är noggrann och strukturerad
• är driven och har hög initiativförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tidsbegränsad på 8 månader med möjlighet till förlängning med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Intervjun kommer att delvis hållas på engelska och delvis på svenska för att säkerställa språkkraven.
Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Faten Isik, via e-post,
faten.isik@transportstyrelsen.se. ST, Anders Bodving och Saco, Johan Stenborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-8810. Vi behöver din ansökan senast den 11 januari 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om avdelning Juridik
Avdelning Juridik består av sex enheter. Juridikenheterna styr och stöder myndighetens olika avdelningar i juridiska frågor, och enheten Registratur ansvarar för registratur, reception och växel. Vi finns på flera orter. Vår huvudort är Norrköping.
Vi bidrar till en enhetlig och effektiv hantering av Transportstyrelsens behov av styrning och stöd i juridiska frågor och i språkliga frågor inom regelgivning. Vi bidrar med styrning och stöd i diarieföring, ad acta och arkivläggning, passerkortshantering, besöksmottagning och växel.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099),
http://www.transportstyrelsen.se/ Jobbnummer 8341587
Observera att sista ansökningsdag har passerat.