Kundnära supporttekniker Saab i Karlstad
Skill / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Karlstad,
Karlskoga,
Askersund,
Örebro,
Lidköping eller i
hela Sverige Vill du arbeta med samhälls- och informationssäkerhet i en högteknologisk miljö med en produkt som varje dag bidrar till att rädda liv?
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i vårt supportteam med erfarna kollegor och hjälpa våra kunder med felsökning och användning av vår produkt. Vår produkt består av både hård- och mjukvara och använder PC-baserade systemlösningar med Windows som operativsystem. Som leveransansvarig har du hand om kundbeställningar och leveranser samt hantering av garanti- och felärenden. Tillsammans med våra projektledare kommer du medverka vid kundmöten för presentation av olika systemlösningar. Du kommer tillsammans med dina kollegor att bemanna supporttelefon dagtid, dokumentera ärenden, rutiner i supportportal, ha kundkontakt via mail och telefon samt koordinera arbetsuppgifter kopplade till olika ärenden.
Din profil
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning
• kunskap om Windows operativsystem (XP, 7 och 10) samt hur dessa kan konfigureras och installeras
• kunskap om Windows Server (2008, 2012 och senare) samt Microsoft SQL Server
• det är meriterande om du har erfarenhet av serviceinstallationer, brandväggar, routrar, VPN samt annan kommunikationsutrustning
Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att ge professionell service. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du tycker om att lösa problem och är en god lagspelare. Du är en lugn och stresstålig person som har en god analytisk förmåga. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på
www.skill.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman på mailadress
susanne.oman@skill.se alt. 013-32 94 08
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-09-13ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 2837
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Öman
susanne.oman@skill.se 013-329408
FöretagSkill
AdressSkill
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56
Jobbnummer 3694323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.