Kundmottagare Teknik till Nettbuss AB

Nettbuss AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nettbuss AB i Göteborg, Kungälv, Lerum, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Nettbuss AB är en del av svenska Nettbuss koncernen, som omfattar ca 630 fordon och ca 1 500 medarbetare med en omsättning på 1,4 miljarder SEK som bedriver expressbusstrafik, linjetrafik, samt skol- och beställningstrafik.

Verksamheten bedrivs vid små lokala depåer, samtidig som vi har det stora företagets resurser. Vi har höga ambitioner och vår avsikt är att växa på den svenska marknaden.



Publiceringsdatum
2017-04-07

Beskrivning
Till vårt kontor i Göteborg söker vi kundmottagare som brinner för att stödja verksamheten genom att på ett effektivt sätt planera för våra fordons service.

I befattningen som Kundmottagare Teknik ingår att verka för ständiga förbättringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och avdelningens mål. Driftavdelningens mål ingår som en del i företagets övergripande mål och visioner som ett led i att leva upp till vår ledstjärna - Vi skall få fler att ta bussen - igen!

Som kundmottagare utgör man ett stöd i första hand för depåchefer. I samverkan med depåerna skapas förutsättningar för hög driftsäkerhet och funktionella trafiksäkra fordon. Kundmottagarens arbete utgör grunden för att genom tillgänglighet till rätt underhållna fordon säkerställa trafiksäkerhet och leverans i enlighet med våra trafikavtal.

Om du önskar bli en i teamet kundmottagare skall du tycka om att ge våra kunder och intressenter en god service. Som kundmottagare utgör du en mycket viktig del av Nettbuss verksamhet. Du utvecklar bra samarbete och levererar underlag till såväl interna som externa intressenter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och din datorvana. Dina insatser gör skillnad!

Arbetsuppgifter

Som kundmottagare rapporterar du till Driftchefen. Du har löpande dialog med olika intressenter såsom depåchef, teknikavdelning och verkstäder.

Du arbetar dagligen med:

- Med hjälp av vårt systemstöd planera fordonens löpande service utifrån fastställda serviceplaner
- Utifrån inkomna felrapporter planera reparationer
- Begära offerter på reparationer från verkstäder
- Boka verkstadsbesök för service och reparation
- Granska och attetstera verkstadsfakturor
- Löpande kontroll, uppföljning och analys av fordonsunderhåll

Kvalifikationer
Utbildning/erfarenhet:

- Gymnasiekompetens
- God datorvana
- Fordonstekniska kunskaper är meriterande men inget krav
- Kunskap om branschen är meriterande men inget krav

Personliga egenskaper/förhållningssätt:

- God analys- och planeringsförmåga
- Förmåga till att skapa effektiva lösningar
- Noggrannhet och ansvarskänsla
- Förmåga att kommunicera i tal och skrift
- Förmåga att hålla deadlines

Anställningsvillkor
Individuell lönesättning och villkor enligt Tjänstemannaavtalet

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast Provanställning t.o.m.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 2017/34
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nettbuss AB

Adress
Nettbuss AB
Polhemsplatsen 5
40502 Göteborg

Kontorsadress
Polhemsplatsen 5

Jobbnummer
3426975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nettbuss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nettbuss AB: