Kundmottagare - Timanställning

Göteborgs kommun / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.


Publiceringsdatum
2020-11-12

Arbetsuppgifter
Tycker du om att vara i centrum och dessutom ha kunden i centrum?
Vi söker dig som vill arbeta som kundmottagare hos oss på lokalförvaltningen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på område kundservice där det arbetar cirka 50 professionella, drivande och engagerade, kundmottagare, administratörer, lokalvårdare, vaktmästare och några till. Uppdraget för område kundservice är i huvudsak att arbeta med att ge extern och intern service. Det är ett varierat arbete med mycket kontakter med många olika människor och med en rak och öppen kommunikation.

I ditt arbete ser du till att skapa förutsättningar för att alla våra verksamheter ska fungera smidigt och att dina arbetskamrater ska kunna göra ett bra jobb. Du är rösten som förmedlar, information, fakta och önskemål, till dina arbetskamrater på Lokalförvaltningen och de vi jobbar för.

Arbetet innebär bland annat att du tar emot felanmälningar och kunduppdrag per telefon och webb och registrerar dom i vårt fastighetssystem Xpand. Du kommer också arbeta med att uppdatera vårt kundregister. Arbetet innebär mycket sociala kontakter. Det är ett roligt jobb för dig som trivs med att vara spindeln i nätet och tycker om att ge service och support.



Kvalifikationer
Är du en person som är ansvarstagande, och själv driver ditt arbete framåt? Strukturerar och organiserar du ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och kunder på ett lättsamt och lugnt sätt även i pressade situationer? Är du snabbtänkt, noggrann och söker efter effektiva lösningar?
Du har 3-års gymnasieutbildning och bör ha vana av att ge service med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du är mycket van vid att arbeta med olika dataprogram samt har lätt för att lära dig nya program. Du har vana av informativa kundkontakter och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du har erfarenhet och jobbar obehindrat i våra interna system:
• Winst
• Lotus Notes
• Officepaketet

Hos oss får du ta eget ansvar där vi förväntar oss att du prioriterar, planerar och tänker nytt. Det är du som ser till att det är enkelt att nå oss och få hjälp. Vidare tycker att det är inspirerande att möta olika människor och personligheter. Vem det än är ska de känna sig varmt välkomna. Och du jobbar med vem som helst, vem du än är. Tillsammans arbetar vi för att göteborgarna ska få det bra.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A987197".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen

Jobbnummer
5441839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: