Kundkoordinator till Paragon Nordic
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-10-21Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Paragon Nordic.
Om företagetParagon Nordic är en av Nordens största aktörer för utveckling och kontraktstillverkning av produkter inom områden som hårvård & styling, hud & solskydd, hushåll, färg och industriprodukter. På uppdrag av sina kunder tar dem fram högpresterande formuleringar där kvalitet och hållbarhet står i fokus och du hittar såväl starka indievarumärken som multinationella bolag bland deras kunder. Företaget har stort fokus på miljö och hållbarhet. Paragon Nordics produktionsenheter ligger i Vallentuna, Eket och Skarnes (Norge) och har ca 200 anställda.
Dina arbetsuppgifterPå Paragon Nordic blir vi en partner till våra kunder - hela vägen från idé till dess att deras produkt finns på hyllan. Som kundkoordinator ingår du ingår i teamet Supply Chain, som arbetar för att säkerställa leveranser och skapa ett långsiktigt och bra samarbete med Paragon Nordics kunder. Du har ett mycket nära samarbete med bolagets säljare, där ni gemensamt ser till att göra kundens vision till verklighet. Ditt främsta arbetsverktyg är vårt ERP-system Jeeves och dina dagar fylls av såväl kundkontakt som samspel med kollegor från våra olika avdelningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Koordinera projekt med fokus på produkternas lansering
• Koordinering internt kring kunders projekt under framtagning av nya produkter
• Koordinering i samarbete med kund om planering av produktion, lager och leverans
• Sammanställa och registrera information om nya produkter i relevanta system
• Löpande arbete som innebär bl.a. orderläggning, leveransbesked och uppföljning
• Frågor från kunder om produkter och tjänster
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Vi tror att du har två till tre års tidigare arbetslivsfarenhet inom innesälj, kundkoordinering, projektkoordinering eller liknande. Du får gärna ha arbetat i tillverkningsbranschen, med B2B eller inom försäljning eller liknande som ger dig förståelse och kunskaper relevanta för våra kunder. Du har erfarenhet av projektarbete för att kunna koordinera komplexa projekt med fokus på leverans enligt överenskomna tidplaner. Har du dessutom teamledarerfarenhet är det ett extra plus då en stor del av projekten drivs i tvärfunktionella team. Du är mycket kommunikativ och talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska. Likaså är du van att jobba i digitala miljöer och snabb på att lära dig nya system.
I den här processen kommer stor vikt att läggas vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är målfokuserad och driven men som fortfarande har ett ödmjukt förhållningssätt. Du tycker om att arbeta i team och vill bidra till att vi tillsammans når våra mål och möter kundens efterfrågan. Du är dessutom bra på att lyssna och kan göra en snabb analys av kundens behov för att kunna informera och finna lösningar på ett engagerat och hjälpsamt sätt.
Efterfrågade specifika egenskaper:
• Ansvarskänsla och egen drivkraft
• Strukturerad, noggrann och god numerisk förmåga
• Affärsförståelse
• Serviceinriktad
• Samarbetsförmåga
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Vallentuna
Lön: Enlig överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundkoordinator, kund, koordinator, koordinering, koordinera, koordination, Stockholm, Vallentuna, heltid, kundkontakt, kundservice, innesälj, innesäljare, projekt, projektledning, B2B, tillverkning, sälj, säljare, försäljning, produktion, produktionskoordinator, administration
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Ebba Sjöqvist
ebba.sjöqvist@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7097779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.