kundkoordinator med ansvar för marknadsföring
Saps Service Management AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-07-01
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saps Service Management AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Uddevalla,
Falkenberg eller i
hela Sverige Om Saps
På engelska betyder Saps livskraft och det är en mycket bra beskrivning på vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder den bästa servicen inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter.
Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Vi finns idag på den svenska marknaden med över 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta.
Våra medarbetare visar ett stort engagemang, kompetens och initiativförmåga vilket gör att vi kan leverera Sveriges bästa kundservice. Vi uppmuntrar vår personal till att bidra till vår utveckling genom att komma med egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder och kollegor.
Om rollen
Rollen delas mellan två huvudsakliga ansvarsområden:
1. Kundkoordinering (ca 50 %)
Du tar emot ärenden, registrerar dem korrekt, bokar arbeten och planerar rutter för våra tekniker och fordon. Du arbetar i vårt ärendehanteringssystem och säkerställer att vi levererar inom avtalade SLA. Du följer även upp KPI:er - exempelvis beläggning och debiteringsgrad per fordon.
2. Marknadsföring och intern kommunikation (ca 50 %)
Du ansvarar för Saps externa och interna kommunikation. Det innebär att du hanterar innehåll på vår webbplats (WordPress), publicerar nyheter och information på vårt intranät, uppdaterar våra sociala medier och producerar nyhetsbrev och informationsmaterial. Du driver vårt varumärke framåt - både utåt mot kund och internt mot medarbetare.
Exempel på arbetsuppgifter
Kundkoordinering
Ta emot ärenden via mejl eller telefon
Registrera ärenden i system och boka tider
Planera körscheman för tekniker och fordon
Säkerställa SLA och återrapportering
Följa upp beläggning och debiteringsgrad
Omboka vid behov, hantera reklamationer
Kommunicera med sido- och underleverantörer
Delta i teammöten och KPI-uppföljning
Marknadsföring & intern kommunikation
Publicera innehåll i sociala medier
Uppdatera och förvalta hemsidan (WordPress)
Publicera nyheter, dokument och info på intranätet
Skriva nyhetsbrev och informationsmaterial
Skapa presentationer och stödmaterial för internt bruk
Stärka vårt varumärke och interna kommunikation
Vi söker dig som
Har erfarenhet från kundtjänst eller koordinerande arbete
Är strukturerad, effektiv och ansvarstagande
Har mycket god språkbehandling i text - både internt och externt
Är van vid att arbeta i WordPress och andra grundläggande digitala verktyg
Har intresse för kommunikation och varumärkesfrågor
Kan växla mellan rutiner, tempo och kreativitet
Meriterande:
Erfarenhet av intranätsarbete eller företagskommunikation
Tidigare ansvar för hemsida, nyhetsbrev eller sociala medier
Erfarenhet av arbete med bokning, ruttplanering, reklamationer eller uppföljning
Som person är du
Strukturerad och noggrann
Kommunikativ och tydlig
Självgående men samarbetsvillig
Positiv, hjälpsam och lösningsfokuserad
Resultatorienterad - du gillar att leverera enligt plan
Publiceringsdatum2025-07-01Om tjänsten Placering: Saps huvudkontor, Storgatan 53, Göteborg
Omfattning: Heltid, med varierande arbetstider mellan 07-17
Start: Enligt överenskommelse
Du arbetar med egna ansvarsområden inom båda delar av tjänsten, men är samtidigt en viktig del av ett team där vi hjälps åt, följer upp tillsammans och stöttar varandra - varje dag.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan - Ansökningar hanteras löpande och intervjuer sker från augusti, samt tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor? Kontakta:
sanna.carlbrand@saps-group.com Läs mer om oss på
http://www.saps.se/ Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Saps Service Management AB (org.nr 556701-7115),
https://saps.se Arbetsplats Saps Service Management AB
Kontakt Sanna Carlbrand
sanna.carlbrand@saps-group.com +46108899003 Jobbnummer 9412712