Kundansvarig till God Assistans
God Assistans I Sverige AB / Sjukvårdschefsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos God Assistans I Sverige AB i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark, har själv en son med flerfunktionshinder. Vi har en verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet, snabb service samt att vi vill förenkla tillvaron för våra kunder. I dag har vi cirka 80 medarbetare och många av våra kunder är barn med flerfunktionshinder och ett mycket omfattande hjälpbehov. Vi är relativt nystartade och växer snabbt. Läs gärna mer om oss på vår hemsida:
www.godassistans.nu .
Publiceringsdatum2014-02-27ArbetsuppgifterVi söker nu dig som vill hjälpa oss att ta nästa steg i vår utveckling. Vi är på en spännande resa och vi vill bli en av Sveriges bästa assistansanordnare. Du kommer att ha stora möjligheter att vara med och se till att vi uppnår målet.
Som kundansvarig kommer du ansvara för att en god assistans genomförs hos våra kunder. Du kommer att ha regelbunden kontakt med såväl kunder som assistenter. Dina arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov och önskemål, men följande arbetsuppgifter ingår i de flesta uppdrag:
• Schemaläggning och bemanning
• Rekrytering av assistenter
• Arbete med assistentgruppen - utbildning och kompetensutveckling
• Kvalitets- och arbetsmiljöarbete
• Myndighetskontakter - främst försäkringskassa och kommun
• Administrativt arbete
Dina arbetsuppgifter beror på din kompetens eftersom vi vill ta vara på varje individs styrkor. God Assistans präglas av ett gott arbetsklimat där engagemang, målmedvetenhet och arbetsglädje är centrala inslag.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi växer snabbt och det innebär att sättet vi arbetar på ständigt utvecklas och förändras. Du bör därför vara flexibel och van vid att hantera flera saker samtidigt. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med våra kunder och assistenter är du mån om att ge förstklassig service. Du tycker om att samarbeta med andra och har hög social kompetens. Du är empatisk och lyhörd och bidrar till den positiva stämningen på arbetet. Du är helt enkelt en riktigt bra person som vi vill jobba ihop med!
KvalifikationerVi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta som kundansvarig, administratör eller liknande inom personlig assistans. Erfarenhet av att arbeta med assistans som handläggare inom kommun eller Försäkringskassa är också ett plus. Du har god kunskap om LSS. Det är meriterande om du har relevant högskoleutbildning som exempelvis socionom, personalvetare eller liknande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Körkort är önskvärt då du kommer besöka våra kunder ute i landet regelbundet.
ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med 6 månaders provanställning. Kontoret ligger i Täby i anslutning till Roslagsbanan, ca 20 minuter från centrala Stockholm. Det kan förekomma en del resor inom landet. Arbetstider kan variera men företrädesvis normal kontorstid. Du kommer rapportera direkt till företagets verksamhetschef.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Vi ser våra anställda som vår viktigaste resurs och satsar därför på kompetensutveckling och friskvård.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Nordmark, Verksamhetschef 46703018191
FöretagGod Assistans i Sverige AB
AdressGod Assistans i Sverige AB
Klövervallsvägen 8
18752 Täby
Jobbnummer 1792791
Observera att sista ansökningsdag har passerat.