Kundansvarig, nya tjänster - Telge Nät
Telge Nät AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2025-06-26
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telge Nät AB i Södertälje Välj Telge - här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.
Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden - öppen, enkel och personlig - präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.
Så här säger Malin Jensen, rekryterande chef om rollen: "Telge Nät söker en engagerad, nyfiken och driven kundansvarig som vill vara med och forma framtidens energilösningar. Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med försäljning kring flextjänster, där du kommer att spela en nyckelroll i onboarding av våra kunder som har batterier och andra energiresurser där de tecknat vår flextjänst med vår partner Varberg Energi. Du kommer också spela en stor roll i samverkan tillsammans med Varbergs Energi."
Arbetsuppgifter och ansvar Som kundansvarig för våra nya tjänster ingår du i enheten för Anslutning och försäljning med andra säljare, anslutnings- och affärsingenjörer, och du kommer vara länken mellan Telge Nät, Varberg Energi, aggregator, installatör och kund. Du kommer att säkerställa att våra kunder får en smidig och effektiv upplevelse när de ansluter sig till våra flextjänster. Du projektleder och koordinerar installationer och onboarding/processer. Samarbetar med interna och externa parter för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet. Du utvecklar och implementerar tekniska lösningar för att optimera våra flextjänster samt stödjer och utbildar kunder och samarbetspartners i användningen av våra flextjänster. Du kommer också agera som teknisk kundsupport och felsökning för våra flexkunder. På sikt kommer även hantering av andra nya produkter och tjänster som laddinfrastruktur och energitjänster att tillkomma i uppdraget.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands.
Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser att du har en teknisk utbildning och/eller motsvarande erfarenhet genom relevant säljutbildning. Du har erfarenhet av försäljning och/eller projektledning, gärna inom energisektorn och är van att ha kunddialoger. Som person är du kommunikativ och har förmågan att samarbeta med olika intressenter. Du är lösningsorienterad och besitter ett starkt kundfokus. Du har även mycket god vana av strukturerat administrativt arbete i affärs- och kundsystem. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Microsoft Dynamics, CS Transmission och Digpro.
Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Sista ansökningsdatum 1 september
Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Malin Jensen du ska kontakta, på 08-550 215 54. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på
vision@telge.se.
Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.
Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Ersättning enl ök
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telge Nät AB (org.nr 556558-1757),
http://www.telge.se Jobbnummer 9404647