Kundansvarig med inriktning digitalisering
Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.
Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!
Vi går igenom ansökningarna löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan sista ansökningsdag om tjänsten tillsatts.
Publiceringsdatum2020-10-27ArbetsuppgifterAtt arbeta som kundansvarig hos oss innebär är att du arbetar tillsammans med kommunens alla förvaltningar och verksamheter för att stötta dem i sitt digitaliseringsarbete. Till din hjälp ingår du i IT-avdelningens kundteam och arbeta tätt i hop med övrig personal på IT-avdelningen som alla är fokuserade på en sak: att skapa värde för våra medarbetare, kunder och samhället i stort. Vi värnar om en kultur av engagemang där vi kan erbjuda såväl våra medarbetare som kunder goda möjligheter att växa och utvecklas.
Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men har även mod att testa nya vägar. Vi lyckas med vårt uppdrag därför att det inte bara handlar om att utveckla den egna kompetensen, det handlar också om att dela med sig av de idéer och den kunskap man har, för att kunna bli kreativa tillsammans. Vi vet att du kommer att trivas hos oss.
I rollen som kundansvarig ingår även:
• att vara ansvarig för avtal & licenshantering inom ditt kundansvarsområde (uppdrag att följa upp och föra dialog med externa parter, vid förnyelse, revision etc).
• att vara systemförvaltare för några av kommunens övergripande bas-system inom IT-avdelningen och du kommer själv att förvalta, kravställa och utveckla inom området.
• att ingå i tekniskt arbete där fördjupning, funktion och uppdrag som tekniskt utvecklar rollen mot en mer teknisk specialistresurs är möjlig.
För att lyckas i rollen är det avgörande att du har en affärsmässig känsla, är resultatdriven och har en passion för teknik. Aktivt nätverkande är en naturlig del av din vardag och som person har du intresse för hur andra ser på och löser olika frågeställningar inom ditt kundansvarsområde. Vi värdesätter kompetens, prestation, ansvarstagande och en vilja till ständig personlig utveckling. Varje medarbetare på IT-avdelningen har specifika ansvarsområden men nyckeln till vår framgång är ett välfungerande teamsamarbete. Så du måste vara en prestigelös lagspelare som tycker det är självklart att hugga in och hjälpa till där det är störst behov. Våra medarbetare hjärtat i vår verksamhet.
KvalifikationerVi ser att du har relevant högskoleutbildning, alternativt dokumenterad erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du är analytisk har god erfarenhet av processkartläggning, projektarbete och har en god teknikförståelse där du sätter dig in i olika verksamheters utmaningar och kan översätta dessa till digitala möjligheter.
Det är viktigt att du kan förmedla teknisk information på ett förståeligt och pedagogiskt sätt. Du har erfarenhet av att planerar och prioriterar arbetet, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare. Du kommunicerar obehindrat på svenska, är mycket kommunikativ och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du bör också ha goda kunskaper i engelska utifrån teknisk dokumentation.
Du har en förmåga att se både helhet och detaljer. Därtill har du lätt för att samarbeta prestigelöst och få människor med dig. Du tar egna initiativ för att kontinuerligt utveckla och förändra vår verksamhet i linje med beslutade strategier. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.
Så söker du ett utvecklande, intressant och digitalt uppdrag? Sök då tjänsten som kundansvarig i Höganäs kommun!
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Provanställning tillämpas på minst 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse Rekryteringen sker löpande och annonsen kan komma att stängas ner innan sista ansökningsdag om tjänsterna tillsatts. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHöganäs kommun Kommunledningskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A983841".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)
Arbetsplats Höganäs kommun Kommunledningskontoret
Jobbnummer 5420237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.