Kundansvarig

Swedbank Norra Regionen / Bankjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank Norra Regionen i Sundsvall, Härnösand, Sollefteå, Ånge, Söderhamn eller i hela Sverige

Med 4 miljoner privatkunder och 300 000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.


Om rollen Rollen är som kundansvarig för premiumkunder. Uppdraget utgår ifrån Sundsvall men det är viktigt att du är beredd att möta kunder även på ytterkontoren i vårat område.

Som Kundansvarig ansvarar du för kundnöjdhet, lönsamhet och risk i din egen kundbas. Tillsammans med ett team av Kundstöd och Specialister erbjuder du kompetens och service som kunden gärna betalar för. Du har ett långsiktigt och tydligt affärsmannaskap som du använder för att utveckla din kundbas och proaktivt prospektera nya kunder.

Arbetsområden/ansvar:

Tillsammans med kunden ta fram en finansiell handlingsplan för hur dennes ekonomi ska växa
Ge finansiell rådgivning och eventuellt skräddarsy mer komplexa affärsupplägg, inklusive KYC/AML
Skapa nätverk med specialister och samarbetspartners för att på bäst möjligt sätt stödja kundens hela affär
Utveckla den egna kundbasen av kunder och aktivt prospektera nya kunder
Hålla dig uppdaterad om omvärlden, marknadsutveckling och övriga förhållanden som kan påverka berörda kunder och vidta eventuella aktiviteter
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Du har en hög kompetens att kunna läsa av kundens totala behov. Du är en person som är social, utåtriktad, resultatfokuserad och har lätt för att skapa förtroende hos kunderna. Kunderna vill träffa just dig för din kompetens, tid och tillgänglighet och för att du levererar med hög kvalitet.

Formella krav i rollen är Swedsec licens, bolånelicens, FFL Liv och FFL Sak samt kreditbeviljningsrätt.

Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med oss Hos oss är det full fart och stort fokus på att göra affärer. Det finns goda möjligheter att utvecklas och ta för sig i en miljö med stor förändringstakt. Jag har en stark tro på att den som ger mycket får mycket tillbaka och att samarbete är viktigt både för resultatet och för att trivas och ha roligt på jobbet. Jag trivs med att ge och ta ansvar och har väldigt roligt på jobbet!

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-04

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef: Lars Svensson +46 60 168390
Finansförbundet Jesper Johansson +46 60 535455
SACO: Ida Määttä +46 70 6779151

Företag
Swedbank Norra Regionen

Adress
Swedbank Norra Regionen
105 34 Stockholm
10534 Stockholm

Kontorsadress
105 34 Stockholm

Jobbnummer
3732096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank Norra Regionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank Norra Regionen: