Kundansvarig

Borås Stad / Datajobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Kundansvarig

Till Dataservice, Servicekontoret. Sista dag att ansöka är 2016-08-21

Servicekontoret utgör kommunens interna basresurs för den administrativa och tekniska utförarverksamheten.
Vi är ca 340 anställda och arbetar under företagsliknade former inom bl.a. IT-service, redovisningsservice, löneservice, fastighetsservice och olika typer av anläggningsinriktade uppdrag. Leveranser av tjänster sker till kommunala förvaltningar och bolag, och förvaltningens verksamheter omsätter årligen 400 - 500 Mkr.

Dataservice underlättar vardagen med hjälp av värdeskapande IT för Borås Stads bästa.
Idag hanterar vi drygt 60 IT-tjänster till våra kunder på förvaltningarna i staden. Tillsammans hanterar vi nya och befintliga behov av tekniska lösningar som vi paketerar till IT-tjänster och levererar med stöd av SLA-avtal.
Vi arbetar i en modern Microsoft baserad miljö och vi sitter i trevliga lokaler vid Stadshuset.

Arbetsplats: Dataservice, Servicekontoret.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2016-07-01

Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig har du ett övergripande ansvar för våra leveranser till kund. I arbetet hanterar du nya kundbehov inom IT, håller i kundmöten samt följer upp vår leverans till kund. Du kommer exempelvis ta fram offerter, leverara förslag på IT-lösningar samt teckna SLA. Därtill följer du löpande upp beställningar och uppdrag tillsammans med våra kunder.I arbetet samordnar du uppdrag och utarbetar förslag till förbättringar av tjänster samt servicenivåer och följer upp kundnöjdhet.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med IT-inriktning eller likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i långsiktiga kundrelationer inom IT och god vana att hålla i kundmöten och skriva SLA. Det är meriterande om du arbetat med ekonomisk uppföljning och budget. Du har förmågan att skapa en helhetssyn och är en problemlösare. Du kan samordna och administrera både stora och små IT-uppdrag och har erfarenhet i att arbeta med uppföljning av kundnöjdhet.B-körkort är ett krav.

Som person är du strukturerad, positiv och van att finna lösningar och du har en har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder. Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Upplysningar lämnas av tjänsteleveranschef Johan Hansson, tfn: 033-35 53 31. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-08-21.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde snarast eller enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: 14:2016:19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Servicekontoret
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2935945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: