Kundansvarig
Liv ihop AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Liv ihop AB i Stockholm,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vi söker nu ett flertal kundansvariga till vårt huvudkontor i Stockholm. Du som söker tjänsten ska ha erfarenhet inom personlig assistans och vara utbildad socionom.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbetat som kundansvarig tidigare inom personlig assistans. Det är viktigt att du kan arbeta i ett kvalietsledningssystem och har kunskap inom lagar och förordningar inom LSS. Du ska ta ansvar för ett flertal kunder och deras assistansgrupper.
Kort beskrivning av dina arbetsuppgifter:
Kundansvariges närmsta chef är kontorschef men i arbetet ingår att ha löpande kontakt med ekonomi, och kvalitetschef. Kundansvarig är ansvarig för assistansen hos ett flertal kunder och har som uppgift att fungera som länk mellan dels kund, arbetsledaren och dennes personliga assistenter dels Livihop som företag för att se till att våra rutiner följs.
Arbetsmiljö
• Ansvara för att rutiner införs vid uppstart av uppdrag och utvärderar och följa upp löpande.
• Tar emot avvikelser Lex Sarah, tillbud, avvikelser rapporterats till Kontorschef.
Ekonomi
• Skickar in eventuella utlägg till Ekonomichef.
• Ansvarar för att budget följs upp och rapporterar till Ekonomichef.
• Löneunderlag till Ekonomichef
Kunder
• När Kundansvarig har fått en ny kund är det dennes ansvar att det finns en aktuell genomförandeplan, och att vi ständigt följer upp och reviderar den
• Utvärdera assistansen löpande
• Skicka ut FK räkningar till kund
• Skapa rutiner tillsammans med kund/arbetsledare vid start av uppdrag
• Ansvara för att en riskanalys utförs vid uppstart samt följs upp.
Personal
• Ansvara för rekrytering, introduktion, utbildning, möten.
• Skickar kopia på avtal till FK vid nyanställning
• Ansvar att tidrapporter skickas in till FK, vid eventuella avvikelser rapporteras in till Kontorschef.
Schema
• Ansvarar för att schemat följer ATL och gällande kollektivavtal.
• Att nytt schema för nästa period aviseras i tid för regler kollektivavtal
Eftersom du kommer besöka dina kunder ofta är det viktigt att du har körkort.
Jobbet kräver att du även kan jobba under helgerna enligt fastlagt jourschema.
En självklarhet är att du som söker arbetet tar med ett utdrag från belastningsregistret vid en eventuell anställningsintervju.
Livihop AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Företagets målsättning är att vara Sveriges mest professionella assistansbolag. Omtanke, ansvar, kompetens, engagemang och förtroende är våra kärnvärden och genomsyrar vårt arbetssätt.
Vi satsar mycket på personalvård och våra medarbetare har några av branschens bästa löner och förmåner.
För att söka denna tjänst, anmäl er på
http://match.livihop.seSkriv gärna vilken annons du söker jobb för.
T.ex Kundansvarig
Livihop var ett av dem första assistansbolagen som har blivit godkända av Socialstyrelsen att bedriva verksamhet inom personlig assistans. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer på
www.livihop.sePubliceringsdatum2014-04-28Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
carl.auer@livihop.seFöretagLIV IHOP AB
AdressLIV IHOP AB
Primusgatan 18
11262 STOCKHOLM
KontorsadressPrimusgatan 18
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-41051260
E-postadress:
carl.auer@livihop.se Jobbnummer 1854929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.