Kulturhuset Stadsteatern Söker Kommunikationsstrateg
Stockholms Stadsteater AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stadsteater AB i Stockholm Som kommunikationsstrateg arbetar du operativt med pressbearbetning, kanalval för press/media, textproduktion, val av pressbilder mm. Du har erfarenhet av press- och mediaarbete, både operativt och strategiskt, gärna på en större kommunikationsavdelning, alternativt har en journalistisk bakgrund, och kan hantera olika typer av pressfrågor.
Du är van att arbeta i en redaktionell miljö och har gärna en bakgrund som journalist. Fördjupad kunskap och stort intresse för teater, samt ett allmänt intresse för någon eller några av våra genrer, teater, dans, konst/design/mode, litteratur, musik, film eller debatter, är ett stort plus. Har du arbetat inom teater/scenkonst är det en stor merit. Minst 2 års utbildning i kommunikation/journalistik ser vi som ett krav.
Du är självgående med gott ordningssinne och kan göra egna prioriteringar i ditt arbete även under högt tempo. Du är stresstålig och har god förmåga att hålla flera parallella uppdrag i gång samtidigt. Arbetet innebär många sociala kontakter, varför det är av stor vikt att du trivs i mötet med människor.
Kulturhuset Stadsteatern vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kulturhuset Stadsteatern är en del av Stockholm Stad och är ett hus för alla stockholmare, unikt både ur ett nationellt och internationellt perspektiv. Huset rymmer en mångfald av kulturuttryck, såväl professionellt som eget skapande, ett hus där kultur utövas, tas in och prövas.
Tjänsten som kommunikationsstrateg är placerad på Kommunikationsavdelningen på Kulturhuset Stadsteatern. Kommunikationsavdelningens uppdrag är att optimera kommunikationen av Kulturhuset Stadsteaterns varumärke och utbud i syfte att locka besök och publik till våra verksamheter. Våra verktyg är till exempel text, bild, pressbearbetning, hemsidan, sociala medier, trycksaker samt annonser och utomhusreklam. Tjänsten ingår i en grupp kommunikationsstrateger med ansvar för att kommunicera hela Kulturhuset Stadsteaterns program. Den aktuella rollens huvudsakliga fokus ligger på att kommunicera genren Teater.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en visstidsanställning t o m 30 juni 2018 med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående, men senast 7 augusti 2017.
Publiceringsdatum2017-05-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: "kommunikationsstrateg"
KontaktNina Hillebjörk
nina.hillebjork@stadsteatern.stockholm.seFöretagStockholms Stadsteater AB
AdressStockholms Stadsteater AB
Box 16412
10327 STOCKHOLM
KontorsadressBeridarbansgatan 5
Jobbnummer 3524564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.