Kronoinspektörsaspirant
Kronofogdemyndigheten / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
2020-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kronoinspektörsaspirant" (publicerad 2023-10-23) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Uppsala,
Täby,
Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker kronoinspektörsaspiranter!
Som kronoinspektör utreder du tillgångar och reglerar skulder samtidigt som du säkrar den skuldsattas rättigheter.
Jobbet är varierande och du arbetar på och utanför kontoret med att hjälpa människor att hitta lösningar för att förändra sin situation och motverka skuldsättning.
Dina arbetsuppgifter är varierande. De består av att utreda tillgångar och besluta om åtgärder för att reglera skulder, ex utmätning av såväl bankmedel som fastigheter och bostadsrätter, samtidigt som du säkrar den skuldsattas rättigheter. Du har kundkontakter i telefon och reception. Du arbetar även utanför kontoret, bland annat för att utreda tillgångar och verkställa avhysningar. I arbetet ingår många kontakter med de skuldsatta, borgenärer, andra myndigheter och arbetsgivare. Du utför administrativa uppgifter som exempelvis posthantering.
Du har ett nära samarbete med dina kollegor då ni har ett gemensamt ansvar för resultatet. Din chef skapar rätt förutsättningar för dig och dina kollegors arbete.
Du genomgår en utbildning där praktik varvas med teori. Du kommer lära dig mer om juridik, bemötande och samtalsteknik.
Vi söker dig som har
- högskoleutbildning med minst 90 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- körkort för manuell växellåda
- goda it-kunskaper
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Du har personliga egenskaper som innebär att du har gott omdöme och analytisk förmåga. Du har även en förmåga att vara stabil och förtroendeingivande i möten med människor i mycket utsatta situationer. Du tycker om att samarbeta och kommunicerar lätt om svåra saker med människor med olika bakgrund. Du är flexibel och tycker om förändring.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av att ha arbetat med handläggning, administrativa uppgifter och dessutom fattat beslut som påverkar enskilda individer. Det är även meritande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av att möta många människor och i synnerhet människor i svåra livssituationer.
Information om oss och jobbet Du påbörjar din anställning som kronoinspektörsaspirant och efter genomgången utbildning får du titeln kronoinspektör. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html. Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-08-31ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronofogdemyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/261".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Produktionsavdelningen, Verkställighet Mellersta
Jobbnummer 5338071
Observera att sista ansökningsdag har passerat.