Kronofogden söker HR samordnare
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Täby,
Botkyrka eller i
hela Sverige Kronofogden söker samordnare för utveckling inom hr-avdelningen.
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete. Varje dag möter vi
personer i svåra situationer. De får nya behov i takt med att samhället utvecklas och därför behöver också Kronofogden förändras. Vi söker dig som vill åstadkomma förändringar som underlättar för medarbetare, kunder och vårt samhälle.
Vi söker dig som vill arbeta som samordnare med placering i Sundbyberg där du rapporterar
till hr-direktören och ingår i ett team med tolv kollegor. Kronofogden
erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Vi söker dig som vill arbeta i en nyinrättad tjänst som samordnare för utveckling inom hr-avdelningen. Du kommer att ha ansvar för uppgifter, där du förväntas ta ett strategiskt ansvar för att utveckla, implementera och följa upp processer, verktyg och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter är varierande och innebär att du samordnar, utför och slutför uppdrag och uppgifter, tar fram och förbereder underlag och arbetar tvärfunktionellt.
Du driver utvecklingsaktiviteter och deltar i utvecklingsprojekt både internt och tillsammans med Statens servicecenter och Skatteverket. Du representerar hr-avdelningen i arbete med utvecklingsvärdeströmmar. Du har breda kontaktytor både inom avdelningen och utanför.
Du skapar och använder statistik och nyckeltal och följer upp delar inom hr-avdelningen. Du hanterar förfrågningar till hr-avdelningen.
Du arbetar med frågor kring informationssäkerhet, it-säkerhet och GDPR kopplat till hr-avdelningens processer och stödsystem.
Du trivs med att arbeta i förändring, bidra till effektiva lösningar och du har lätt för att hitta en balans mellan det strategiska, taktiska och det operativa. Du arbetar med att stödja och styra arbetet med processer som är hr-relaterade. Du arbetar tillsammans med chefer och medarbetare på alla nivåer. Du ser verksamhetens behov, vidtar åtgärder och säkrar effekt.
Hr-avdelningen stödjer chefer utifrån kompetensförsörjningens alla delar såsom att vara en attraktiv arbetsgivare och bemanna organisationen, att behålla medarbetare genom att bl.a. främja en god arbetsmiljö, kompetensutveckla, ha ett tydligt och inkluderande ledarskap och ett aktivt medarbetarskap. Vi arbetar utifrån statlig värdegrund och riktning med arbetsgivarpolitik bl.a. genom avtal, arbetsrätt och lönebildning. Vi inför flexibla arbetsformer under 2022 och arbetar fram myndighetens kompetensförsörjningsplaner. I delar av vår verksamhet är Skatteverkets hr-avdelning vår partner och där t.ex. Kronofogdens rekryteringar och utbildningar hanteras. Vi anlitar Statens servicecenter för vår operativa lönehantering.
Vi söker dig som har
- en för tjänsten relevant akademisk utbildning inom från högskola eller universitet. Med akademisk utbildning avses i detta sammanhang minst 180 högskolepoäng alternativt 120 poäng i tidigare system
- minst tre års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en större organisation, dvs mer än 500 anställda. Med aktuell erfarenhet avses de senaste tre åren.
Du har personliga egenskaper som innebär att du är analytisk och har en god förmåga till helhetssyn, du är van att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt. Du är flexibel och lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är modig och har mycket energi och driv. Du känner dig trygg även i svåra situationer och du inger förtroende. Vidare är du en god kommunikatör som anpassar ditt språk till mottagaren.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Tillträde efter överenskommelse. Du blir anställd som hr-partner. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Vi finns i Sundbyberg och erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär att du kan arbeta på distans ungefär halva tiden. Resor kan förekomma.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besök vår
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html. Skicka in din ansökan senast 2022-01-17.
Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-12-23ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronofogdemyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/476".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)
Arbetsplats Kronofogden
Kontakt Viveka Brynbo, HR-specialist
010-572 33 10 Jobbnummer 6208091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.