Krav och Kredituppföljning Företag

Swedbank AB / Bankjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank AB i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige

Kundcenter är den stora kontaktpunkten för merparten av bankens kunder. På våra fem orter, som har öppet dygnet runt 365 dagar per år, tar vi mot dryga fyra miljoner samtal, svarar på ca 500 000 mail och möter kunder i sociala medier och via chatt. Vårt övergripande mål är Sveriges bästa kundmöten inom Kundcenter i vår bransch.

Swedbank är banken för de många. Vi tror på mångfald och inkludering på arbetsplatsen och vi vill att våra medarbetare ska känna sig värdefulla och ha de bästa förutsättningar för att kunna utvecklas och prestera sitt bästa. Att hitta inspiration och lära av varandra driver oss framåt. Följ med oss på vår resa och läs mer om oss på: Swedbank.com/work-with-us.

Om jobbet Du kommer att ingå i en företagsgrupp i Östersund som har ansvar för kreditberedning, kredituppföljning och krav. Kunderna är så kallade icke kontaktpersonsmärkta företagskunder där vi har fått en risksignal och därav måste granskas eller göra ordinarie kredituppföljning. Gruppen jobbar även med ordning och reda i kreditstocken samt krav.

I arbetet ingår mycket kundkontakt via telefon och mail. Att ta hand om bankens kunder innebär också kontakt med kontor för att på bästa sätt driva affären gemensamt och effektivt framåt. Uppdraget innehåller problemlösning, bedömning och analys. Beslut fattas i Kreditkommitté i vilken du på sikt ska kunna delta i.

Jobbet är en möjlighet för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom analys- och kravverksamhet. För dig som vill utvecklas vidare i roll som Kundrådgivare eller Kundansvarig företag är detta en erfarenhet som är nyttig.
Här finns en möjlighet att lära sig och fokusera totalt på företagskunder, genom mycket kundkontakt samt finansiell analys av bokslut, kassaflöde m.m.

Varför jobba med mig och mitt team? - Daniel Sjölund Teamet består idag av 11 medarbetare som arbetar tätt tillsammans. Diskussioner inom gruppen utvecklar arbetssätt och driver verksamheten framåt. Många situationer kräver unika lösningar vilket gör att det finns utrymme för eget lärande. Samtidigt som gruppen finns nära är arbetet också ett självständigt arbete som kräver att var och en analyserar, dokumenterar och fattar egna beslut. Du får ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och arbeta kontinuerligt med din personliga utveckling.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Du är en social person med kunskaper i Företagsekonomi samt har förståelse för vikt av ordning och reda samt vår kreditaffär. Du är en god kommunikatör samt gilla att jobba med hög kvalité i ett lärande team.

Du kanske tidigare har jobbat med Kundrådgivare
Kundansvarig
Möjliga nästa karriärsteg Andra roller inom kreditorganisationen
Chefsuppdrag/ledarskap


Vi ber dig ha överseende med att rekryteringsprocessen kan dra ut på tiden just nu på grund av rådande omständigheter med COVID-19. Tack för din förståelse!

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-05-22

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedbank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedbank AB (org.nr 502017-7753), http://www.swedbank.se

Arbetsplats
Swedbank Kundcenter

Jobbnummer
5236352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank AB: